Sain tutultani risan Sony VAIO VGN-BX297XP:n ja siinä on sellainen ongelma, että kone käynnistyy kun käynnistelee uudelleen (virrat pois/päälle) useamman kymmenen kertaa. Käyttömukavuus siis kärsii melkoisesti tämän johdosta. Silloin kun Windowsiin pääsee, kaikki toimii normaalisti siihen asti, kunnes sammutan koneen, jonka jälkeen seuraavalla kerralla on edessä sama rumba. Mikä siis voisi olla vialla? Muistia olen koittanut toisessa muistipaikassa, kovalevyt ovat olleet irti, ilman akkua olen koittanut käynnistää ja olen myös puhdistanut koneen jäähdytyskomponentit, tuloksetta. Kaikki korjausehdotukset otetaan vastaan ja testataan mikäli vaan taito riittää.
Koneeseen tulee siis virrat aina kun napista painaa, ja ne jäävät päälle? Mihin asti se alkaa käyttistä lataamaan, vai lataako ollenkaan?
Virta tulee päälle kun painaa virtanapista, ruutuun ei tule minkään maailman kuvaa ja tuuletin kyllä pyörii. Tähän vaiheeseen jää 96%:ssa käynnistysyrityksistä. Jos POSTaa, niin Windowskin lähtee päälle normaalisti.
Kone käynnistyy nyt MacGyver-teippivirityksen ansiosta, mutta valitettavasti kuva on täyttä mosaiikkia. Paljon tekstiä ongelmasta täällä. Eiköhän tämä tapaus ole loppuun käsitelty ja kone menee purkuun, osat talteen ja elämää jatkamaan Kiitos Dreamlore vastauksista.