Sonyn lcd-tv menee mustaksi resoluutiota vaihdettaessa

Discussion in 'Televisiot' started by Kelhanion, Jan 24, 2009.

1. Kelhanion

Kelhanion Member

Trophy Points:
    11
    Ostin pari viikkoa sitten uudeksi televisioksi Sonyn 46V4000-mallin. Muuten olen ollut laitteeseen tyytyväinen, mutta viimeisen viikon sisään se on alkanut käyttäytyä oudosti. Tyypillisin ongelmatilanne on seuraava:

Olen kytkenyt Playstation 3:n HDMI-liitäntään. Käynnistän laitteen ja vaihdan HDMI-kanavalle, yläkulmassa vilkkuu 1080p ja konsolin valikot näkyvät hyvin. Sitten aloitan dvd-toiston. Ylänurkassa vilkkuu 576i (vai p, kuitenkin se, millä nuo dvd:t on pakattu) ja sitten ei enää näykään mitään. Dvd:n äänet kuuluvat, mutta kuvaa ei näy missään. Joskus ongelma ratkeaa sammuttamalla ja käynnistämällä tv:n uudestaan, joskus ei. Ja vaikka lopetan dvd-levyn katselun ja telkkari sanoisikin, että se siirtyy takaisin 1080p:hen, konsolin valikoita ei enää näy. Silloin tv:n digivirittimestäkään ei yleensä näy mitään. Ongelma korjaantuu silloin odottamalla satunnainen aika ennen uutta yritystä, jolloin tv on kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Ongelmaa esiintyy joskus myös käynnistettäessä PS3:lla jokin 1080p-peli (Wipeout HD).

Uusia oireita ovat kuvan hyppääminen mustavalkoiseksi (ratkeaa tv:n uudelleenkäynnistyksellä) ja joskus kaikkien kuvasäätöjen (kirkkaus jne.) putoaminen minimiin, jolloin näkyy vain pientä liikettä mustan keskellä. Olen testannut toista HDMI-porttia ja kaikkia em. oireita esiintyy niin digivirittimen kuin HDMI- ja AV-lähteiden puolella.

Onneksi ostin telkkariin Gigantin HappyCare-takuun. Ei pelota ihan niin paljoa. Onko teillä mitään kokemuksia vastaavista ongelmista? Voisivatko ne johtua mistään muusta kuin ruudun menosta sököksi (ja mikä olisi vielä mahtavampaa, voisinko tehdä asialle jotakin itse)? Eniten minua askarruttaa ongelmien satunnaisuus. Äsken manailin dvd:n kanssa, mutta kun kohta menen käynnistämään telkkarin, ei ongelmaa varmaankaan taas ole. Sen takia vähän hirvittää takuumiesten suhtautuminen.

Eli osaatteko auttaa minua mitenkään ennen kuin otan luurin kouraan ja pirautan Giganttiin?

2. armani83

armani83 Regular member

Trophy Points:
    26
    hmm.. haiskahtas että tv.ssä olisi jotain vikaa. olethan koittanut esim toisella hdmi johdolla? entä oletkos palauttanut tv:n ja ps3:sen oletus asetuksiin?

Last edited: Mar 4, 2009
  3. aba120

aba120 Regular member

Trophy Points:
    46
    Gigantissa on 30 vrk palautusoikeus ja rahat takaisin,oli laitteessa vikaa tai sitten ei.

Noi onglemat kuulostais laitevialta.

Tekeekö samoja temppuja kun kaikki lisälaitteet ovat kytkemättä,
    eli pelkkä telkkari katselutilassa.

Voithan koittaa,asenna 1 laite kerrallaan ja koita kaikilla asetuksilla,sitten lisäät toisen laitteen,jne..
    Kannattaa myös katsastaa kaikki liitäntäkaapelit ja liitännät.

Voit ottaa yhteyttä Sony huoltoon.

Telehuolto. Niinimaa.
    Luhtimäki 2 Vantaa.

020 798 1100 / 0600 18 188 Ark. 10 - 16.00
    info@niinimaa.fi

Tai viet toosan giganttiin ja he hoitavat sen edelleen sonylle.

Last edited: Mar 4, 2009

Share This Page