SP2 ja lähiverkkoyhteys ongelma?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by jpekkam, Oct 8, 2004.

  1. jpekkam

    jpekkam Guest

    Kaveri oli asentanut tuon SP2:sen ja heti tuntu ongelmia löytyvän. Kaikkein ongelmallisin on tuo lähiverkkoyhteys joka herjaa kokoajan "Vajaa tai Puuttuva liitettävyys".
    Netti kyllä toimii, mutta mitähän tuo oikeen meinaa?

    [​IMG]

    Ja kun klikkaa "Korjaa" tulee tämmönen:

    [​IMG]

    Kokoonpanosta en oikeestaan muuta tiedä\muista kuin, että prossu on joku intel.
     
  2. Tuff

    Tuff Active member

    Joined:
    Oct 10, 2003
    Messages:
    3,621
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Näkyykö laitehallinnassa verkkokortti oikein?
     
  3. mustikka

    mustikka Member

    Joined:
    Oct 9, 2004
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei, mulla on ihan tämä sama ongelma. Eli heti kun asensin tai siis tämä konehan itse asensi Servicepack 2:sen niin mulla tuli tuo ongelma. Mulla on ongelma on myös se että en lainkaan pääse verkkoon. Internet ja sähköpostit lakkas tyystin toimimasta ja kaikki verkko- ja modeemi asetukset ihan oikein. KÄytössä siis Xp- käyttis ja Elisan ADSL- liittymä, Siemens speedstream modeemi.
    Miten pääsen taas nettiin sekä lukemaan mailejani??

    Onko ainot konsti poistaa SP2:nen kokonaan, jotta pääsee taas verkkoon ja sen jälkeen olla asentamatta koko SP:tä??
     
  4. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Ootko koittanu sen modeemin uudelleenasennusta jo?
    Ja jos käytössä on jo palomuuri eikä halua tuota windowsin omaa pitää päällä, niin ota se pois käytöstä.
     
  5. juuzo

    juuzo Regular member

    Joined:
    May 24, 2004
    Messages:
    462
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla tuli päinvastoin eli heti kun asensin sp2:sen ni johan alkoi lähiverkko toimimaan 8)
     
  6. extralow

    extralow Active member

    Joined:
    May 25, 2003
    Messages:
    1,493
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Sama juttu koneiden kesken toimii yhtä nopeasti katselut kuin omaa konetta selailisi.
    _X_X_X_X_X_[small]EXTRALOW :)[/small]
     
    Last edited: Oct 9, 2004
  7. Laun0ne

    Laun0ne Member

    Joined:
    Feb 17, 2004
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla oli vähän samanlainen juttu sp2:n jäkeen, paitsi että yhteys toimi ehkä 15min, ja sitten ei ollenkaan. Ränkytin tota korjaa nappia niin kauan että se tajus vaihtaa sen ip:n ja buuttasin koneen, niin sit se ongelma hävis.
     
  8. Samolite

    Samolite Member

    Joined:
    Sep 15, 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tähän SP2 ja "netti ei enä toimi" -ongelmaan liittyvää keskustelua käydään myös viestiketjussa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_jump.cfm/107956/602756-200809.
    Minulla on Elisa-adsl, Elisa tietoturva (F-Secure), Siemens Gigaset WLAN ja asensin SP2:n, jonka jälkeen nettiyhteys ei enää toiminut. SP2 toi mukanaan Windows palomuurin, jonka määritin pois päältä. Ei auttanut edelleenkään. Poistin SP2:n asennuksen Muuta/Poista luettelosta ja nyt elämä on taas helpompaa. Kaikki toimii mainiosti. Useat viestivät SP2:n asennuksen jälkeen kaiken toimivan. Microsoftin sivuilla viitataan kyllä tähän netti-ongelmaan (IIS), mutta korjausohjeita sieltä ei löydy. Sorry ei linkkiä edellisestä, mutta google ..
     
  9. mustikka

    mustikka Member

    Joined:
    Oct 9, 2004
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla ei auttanut edes modeemin eikä verkkokortinkaan uudelleen asennus. Se vaan ruikkailee että on vajaa tai puuttuva liitettävyys, ja kun painaa sitä korjaa nappulaa kymmeniä kertoja niin aina vaan tuo viesti että pyydä apua henkilöltä joka hallinnoi verkkoa.

    Eli mun kone ei kertakaikkiaan SP2:sen asennuksen jälkeen mennyt verkkoon eikä sähköpostiin.

    Ainut vaihtoehto oli poistaa koko SP2:nen ja sen jälkeen olen taas päässyt tänne verkkoon.

     
  10. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Joissakin tapauksissa netbeui-protokollan asennus xp-cd:ltä auttaa kotiverkossa. Xp ei tue automaattisesti ko. protokollaa.
     
  11. Folkke

    Folkke Guest

    Siis käytännöstä opittua:

    Lähiverkossa tarttee käytännössä olla AINA netbeui asennettuna, jotta saa mielenrauhan näissä lähiverkkoasioissa.
     
  12. [FIN]aSa

    [FIN]aSa Member

    Joined:
    Oct 20, 2004
    Messages:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Itsellänikin tällänen tilanne. On olemassa a) normaalikone sekä b) serverikone. Kummassakin tällä hetkellä 2 verkkokorttia. Koneiden ensimmäinen verkkokortti menee switchiin, josta jatkaa nettiin ja toinen suoraan koneiden välille lähiverkkoon. Nyt kuitenkin ongelmana paljastunut se, ettei pysty käyttämään kumpaakin verkkoyhteyttä koneilla samaan aikaan. Käyttiksenä kummassakin koneessa XP&SP2. Netti toimii vain kun poistaa toisen verkkoyhteyden (lähiverkon) pois käytöstä ja toisinpäin.
    Seuraavaksi testin XP&SP1:sen kanssa. Kova urakka luvassa siis. Pistäkää viestiä mikäli olen tehnyt jotain väärin tai jos on huomautettavaa.

    IP-asetukset:
    Normaali kone -> 192.168.0.2 - 255.255.255.0 - 192.168.0.1
    &
    Serveri -> 192.168.0.3 - 255.255.255.0 - 192.168.0.1.

    (huom. hetkittäisesti [5min] yhteydet toimineet samaan aikaan.)
     
  13. [FIN]aSa

    [FIN]aSa Member

    Joined:
    Oct 20, 2004
    Messages:
    85
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nyt tällä hetkellä XP&SP1:set kummassaki koneissa. Silti sama vika... Apua kaivataan.
     
  14. heappi

    heappi Regular member

    Joined:
    Aug 28, 2003
    Messages:
    715
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

Share This Page