Win XP koneella on haittaohjelmien poistoon Ad-Aware. Lisäksi löytyy ewido, eScan sekä SpywareBlaster. Olen jonkin aikaa miettinyt pitäisikö ottaa Spybot Search & Destroy -ohjelma. 98:n aikana se oli koneella. Onkohan Spybot varteen otettava lisäohjelma? Ps. Selaimena on Firefox
Samaa itsekin olen ajatellut. Win 98:n loppuaikoina Spybot ei löytänyt ainakaan vuoteen mitään. Xp:n asennuksen jälkeen Spybottia ei ole koneelle otettukaan. Eilen skannasin ewidolla, ja tänään Ad-Aware teki turhan "reissun" ilmeisesti tuon skannauksen takia. Tavallisesti se on löytänyt yhden suuren riskin kohteen.
Tuo Spybot Search & Destroy -ohjelma on ollut jatkuvasti testien häntäpäässä: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/testituloksia.htm
Kyllähän tuo on pirun kätevä Spybot edistyneille käyttäjille --> edistyneessä tilassa =) Ad-Awarea en halua enään edes kokeilla mutta spybotin tehokkuus on sen ominaisuuksissa, unohtakaa scanneri. Harvassa on toinen ohjelma samoilla ominaisuuksilla.
juu kyllä spybot on omassa koneessa hoitanu nätisti hommansa. se osaa torjua paskat IE:stä ja muutenkii löytää tosi hyvin. suosittelen ite ainakii.
Niin tuosta SpyBotista sen verran, että minulla SpyBot ei löydä paskoja koneelta, vaan löytää kaikki temppuilevat keksit.. Toisin kuin Ad-Aware, se ei edes tarkista koko tietokonetta. Ihan kuin se vain menisi cookies-kansioon ja ottaisi sieltä kaikki tracking cookiet.. Blaaah,kun asensin sen ekaa kertaa, se teki koko koneelle tarkistuksen toisin kuin nyt.. Epäselvää tekstiä, mutta koittakaa kestää.