Srt ongelma!

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by Gluecifer, Aug 15, 2008.

1. Gluecifer

Gluecifer Guest

Ikinä aikaisemmin ei ole ollut ongelmia *.srt tekstitysten kanssa, mutta nyt eivät jostain syystä näy dvd soittimellani. Tietokoneella näkyvät ihan niin kuin pitääkin. Yritin käsitellä subejä, mutta huonolla menestyksellä. Subtitle workshop ei suostu edes avaamaan. Aegisub suostuu, mutta sotkee ääkköset käsittämättömään muotoon. Näkyvät kyllä tämän jälkeen myös dvd soittimellani. Auttakaahan viisaammat.

Näitä olen jo yrittänyt
    Subtitle workshop beta 4
    Subtitle workshop 2.51
    SRTtoSUBv11
    subC 1.20
    SubRip
    SubtitleTool
    MaestroSBT

Dvd soittimeni on samsung HD-860 (ei vaadi avin kanssa saman nimistä subi tiedostoa).

2. Gluecifer

Gluecifer Guest

Ei kellään olisi heittää ideaa mitä voisin vielä kokeilla? Vaihtoehtoiset ssuomi subitkin käy ratkaisusta.Tämä saattaa olla jonkin sortin Unicode ongelma. Subit ovat CSI:n toiseen tuotanto kauteen (subscene.com).

3. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    No niin tulihan testattua tuo sinun ongelmasi, koska oli suht mielenkiintoinen.

Latasin samat tekstit samasta paikasta (146618.rar) ja aluksi ne näyttivät olevan ihan normaaleja *.srt tiedostoja. Mutta sama kävi minullakin - Subtitle workshop (v.2.51) ei niitä avannut (epäkelpo tiedosto tjsp).

Sain tekstit tosin toimimaan *.srt tiedostoina ;)

Se miten sen tein on hiukan aikaa vievää, mutta helppoa ja varmasti vaivan arvoista?

1. Avasin alkuperäisen *.srt tiedoston Notepad:ssä
    => "maalasin" kaikki jakson tekstit ja kopioin ne
    => liitin jakson tekstit WORDPAD:ssä
    => tallensin wordpad tiedoston tyyliin "jakso.txt"

2. Avasin "jakso.txt" tiedoston Subtitle WorkShop:ssa
    => Tallensin (Save As...) Subrip:nä (tässä varmaan kannattaa nimetä/tallentaa alkuperäisen, ei toimivan, jakson päälle/mukaan).
    => "jakso.srt"

Tämä "jakso.srt" sitten jo toimikin kuten piti.

Se miksi alkupäinen srt-tiedosto ei toimi...en tiedä, vioittunut tai jotain.... Muta ainakin noin ne saa toimimaan.

4. Gluecifer

Gluecifer Guest

Kiitos ja kumarrus todella kätevästä ja toimivasta ratkaisusta.

5. Canisx

Canisx Member

Trophy Points:
    16
    Mulla ilmeni tuo sama ongelma mutta en saa .str:tä auki edes tietokoneella. Yritäs avata niitä Media Player Classicilla ja olen ladannut ja asentanut koneelleni K-Lite Mega Codec Pack v4.1.7-codekit. Missä vika? Mitä teen väärin? Olen koittanut tuota ohjetta mikä tuolla ylempänä oli mutta ei auttanut ja vieläpä samainen sarja kyseessä... =)

Share This Page