SSD ensisijaiseksi levyksi ja käyttiksen asennus sille

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by G1zmo, Jul 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. G1zmo

G1zmo Member

Trophy Points:
    16
    Moroo!

En nyt valitettavasti alkanut etsimään sopivia ketjuja, kun on sen varran monitasoinen homma kyseessä...

Eli: Olen ostamassa uutta läppäriä (HP ENVY 17-2100EO) ja siinä kun on kaksi paikkaa kiintolevylle ja toissijainen on tyhjänä kun ostaa kaupasta. Ostan läppärin kanssa SSD-lyvyn (OCZ Vertex 2 60GB 2.5" SSD SATA II) ja tarkoitus olisi laittaa tuo ensisijaiseksi levyksi, jossa olisi winukka, ohjelmat ja pelit, data sitten tuolle levylle, joka tulee läppärin mukana.

Sitten kysymyksiin:
    1. Meneekö takuu siinä jos alkaa itse asentelemaan uutta levyä?
    2. Onko olemassa joku firma joka hoitaa vaihdon ilman takuun raukeamista? Maksaako paljonkin?
    3. Mitä kaikkea mä tarvin tuohon uuden levyn asennukseen? Joku johto levyn ja koneen välliin? Osaako muuten joku sanoa onko ko.läppärissä sata 2 vai 3?
    4. Kuinka hoituu läppärin mukana tulevalta kiintolevyltä windowsin asennus tuolle SSD:lle niin, että SSD on ensisijainen levy? (Onko noissa joku järjestys ensisijainen/toissijainen edes? Mutua vaan...)
    5. Miten asentelen (järjestys, alustaminen ym.) nuo molemmat levyt ottaen huomioon 3. kysymyksen?
    6. Kuinkas homma menee jos mulla onkin windowsin asennuslevy?

Kiitoksia vastanneille!

Last edited: Jul 12, 2011
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page