staattinen vai dynaaminen ip

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by wyshh, Aug 7, 2012.

  1. wyshh

    wyshh Member

    Joined:
    Apr 3, 2011
    Messages:
    74
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli minä olin asentamassa MW2 uudelleen ja siinä sitten niitä portteja ryhdyin säätämään että saisin NAT typen Strictistä Openiin, eli löytäisin niitä pelejäkin joskus. Sitten siinä sähläsin netin kanssa ja muutin dynaamisen ip:n staattiseksi. Niin miten tämä staattinen (Eng static, en tiedä suomennosta tarkalleen.), ip sitten oikein eroaa tuosta dynaamisesta joka on tietääkseni se yleisin.Onko minulla syytä vaihtaa takaisin dynaamiseen ja onko jompikumpi turvallisempi käyttää esim. pankki asioissa?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,155
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Staattinen IP on pysyvä IP-osoite, jonka saat käyttöösi koko sopimusajaksi. Yksityishenkilöille niitä ei juurikaan myönnettäne ja palvelu on maksullinen. Monella operaattorilla näyttää nykyään olevan käytäntö, että dynaaminen IP:kin pysyy samana, eli kun katkaistu yhteys muodostetaan uudelleen, operaattori antaa MAC-osoitteen perusteella saman IP-osoitteen, joka kyseisellä laitteella on viimeksi ollut. Oikea asetus sinulla on kuitenkin tuo Dynaaminen IP, jossa IP-osoite siis noudetaan palvelun tarjoajalta aina yhteyttä muodostettaessa.
     

Share This Page