Statistik-Gallup?

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by softcorer, May 2, 2007.

1. softcorer

softcorer Member

Trophy Points:
    16
    Olen saanut täältä apua jo jos jonkinlaiseen ongelmaan. Nyt tietoturva on koneellani alkutilannetta huomattavasti paremmalla tolalla, kiitos tämän palstan auttajien!

Kuitenkin yksi asia vaivaa; Sygate-palomuuri kertoo logissaan, että olen jatkuvasti yhteydessä kohteeseen statistik-gallup.net. AVG:n anti-spyware löytää enää yhden kohteen, ja se tuppaa olemaan juuri tuo sama.

Voinko blokata yhteyden tuohon palomuurilla, vai kykenisikö esim. SpywareBlasten korjaamaan ongelman? Olisiko blokkaamisesta jotain haittaa?
    Sen verran minulle on selvinnyt, että kyseessä on jonkinlainen adware, joka kerää käyttäjätietoja. Siitä ei liene suurempaa haittaa, mutta mielelläni jättäisin tietoni antamatta.

Mitähän minun pitäisi tehdä?

Hain tuosta täältä tietoa, ja se näytti löytyvän monen muunkin HijackThis-logeista.

2. Auttaja

Auttaja Guest

Afterdawn tuntuu myös käyttävän tätä evästettä, sen voi estää esim. Mozilla firefoxin asetuksista.

Suomi24 käyttää evästeitä myös sivuilla olevassa mainonnassa. Evästeiden avulla mainontaa voidaan kohdentaa eri tavoin. Evästeiden avulla järjestelmä tunnistaa myös onko käyttäjä nähnyt mainoksen aiemmin, jolloin samoja mainoksia ei näytetä koko ajan samalle käyttäjälle. Suomi24:n sivuilla käytetään useita eri järjestelmiä mainonnan näyttämiseksi mainostajasta riippuen. Evästeitä käytetään myös sivujen käyttäjämäärien mittaamiseen. Näitä järjestelmiä ovat mm. doubleclick.net, advertising.com, tradedoubler.com, googlesyndication.com, statistik-gallup.net, google-analytics.com, interquest.fi ja Suomi24:n omat järjestelmät.

Last edited by a moderator: May 2, 2007
  3. softcorer

softcorer Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vastauksesta Auttajalle.

Kyseessä lienee yksi niitä harmittomimpia haittaohjelmia, joten taidan jättää asian sikseen.

Share This Page