Moro. Mulla olis seuraavanlainen ongelma. Steamin äänichat ei jostain syystä ota toimiakseen enää. Vika ilmenee esimerkiksi vaiheessa jossa testaan mikrofoniani. Kun painan "test microphone"- napin pohjaan steamin voice-osiosta, alkaa ihmeellinen kaikuva rätinä, aivan kuin juna jyskyttäisi pään sisällä tjsp. Olen asentanut kyseisen softan uusiksi. Ei auttanut. Hommasin uuden mikin. Ei auttanut. Tarkastellut ääniasetuksia vaikka kuinka, mutta mitään mikä ajaisi tämän vian pois ei tunnu löytyvän. Kummallista muutenkin, etten löydä paikkaa mistä saan edes micboostin päälle tässä itse käyttöjärjestelmässä joka on xp. Luulisi sen löytyvän tuolta sound and audio devices --> voice ja voice recording kohdalta advanced nappia painamalla, mutta se vain näkyy tuollaisena harmaana palkkina jota ei voi edes painaa. Lisäksi äänikortin asetuksista mikin volaa ei näköjään voi nostaa, ainoastaan heittää mutelle kaikken mitkä on listattu tohon record-kohtaan. Äänikorttini on realtek ALC888/1200 ja emolevy MSI P35 Neo Combo. Äänikortin ajurit pitäisi olla ainakin uusimmat mitä löytyy. Ois kiva jos apua tähän ongelmaan löytyisi täältä. Kukaan muu ei tähän mennessä ole osannut vikaa määrittää/sen selvittämisessä auttaa. Kiitti jo etukäteen.
Reagoiko kone mitenkään, kun mikin laittaa kiinni? Entä oletko testannut mikkiä millään nauhoitusohjelmalla (windowsissa mm. oma ääninauhuri)?
Joo kyllä realtek hd audio manager aina ilmottaa kun mikki heitetää kiini ja myös äänen nauhoitus tolla nauhurilla onnistuupi.
kumma, ettei kukaan muu ole törmännyt vastaavaan ongelmaan. vieläkin siis kyseinen homma ratkaisematta :/
Ootko kokeillu rätiseekö mikki jos testaat sitä jossain pelissä, kuten cs? Itellä on ongelmana voice chatissa, että kuulen kaverin puheen, mutta kaveri ei kuule minun, vaikka se palkki nousee, eli mikki toimii kyllä. Jotkut kaverit kyllä kuulevat myös minun puheeni, mutta jotkut eivät. :/
joo se tekee tossa cs:ssä iha samaa hommaa. Sama äänichathomma se vissiin siinäkin on. Ääntä kuuluu mutta se vähän niinkun rätisee, kaikuu ja peliäänet kuuluvat läpi.
Ok, mutta tarkootin kyllä, että in-game menet optionssiin ja Voice -lehdelle ja painat Test microphone. Siihen puhut jotain ja kuuntelet kuulokkeila rätiseekö se mikki. Se siis kaikuu. Mahdollisesti se ottaa jostain häiriötä? Onko mitään puhelinta tai radiota lähistöllä? Tai muuta mahdollista, josta se voisi ottaa sitä häiriötä.
No siis juuri noin teinkin niinkuin sanoit. Eli suoraan pelissä sinne voice-kohtaan ja testaamaa mikkiä. Ei tässä mitään häiriöntekijöitä pitäisi olla, että tuskin mistään sellaisesta on kiini...