Tässä hiljattain on tullut vastaan sellainen ongelma, että Steam pelit (lähinnä Half-Life 2 modit) pätkivät, kun pelaan moninpelissä. Ongelma alkoi siitä, kun poistin ctfmon.exe:n Windowsin "system" kansiosta, koska se osoittautui saaneen tartunnan jostakin viruksesta/haittaohjelmasta. Pelit pätkivät mitä enemmän pelissä tapahtuu, ja pingi nousee sitä mukaan aina ylöspäin. Jos esim. vastassa on vaikka 1 vihollinen, ei pätki juuri lainkaan, mutta jos niitä on vaikka 50, niin sitten pätkii. Ja ei, tämä ei johdu minun koneestani. Tehoa piisaa, ja ennen toimi moitteetta. Se liittyy jotenkin internettiini. Tämä voi johtua myös siitä, että perheeni yhteinen modeemi siirrettiin olohuoneesta minun huoneeseeni, mutta ongelmat alkoivat vasta ctfmon.exe:n poistettuani. Poistin sen, koska parin minuutin välein sain virheilmoituksen. Muuta en siitä muista, kuin että siinä luki "10060 Connection Timed Out." Sain vähän ajan päästä selville ongelman lähteen ja poistin sen. Ctfmon.exe:n kuvakekin oli muuttunut ihmeelliseksi, joten epäilin haittaohjelmaa. Olisi mahtavaa, jos tämän voisi ratkaista muuten kuin formatoimalla koneen, koska tein sen juuri n. kuukausi sitten. Ja olen formatoinut tämän koneen varmaan yli 5 kertaa puolen vuoden sisällä tiettyjen ongelmien takia.
Kaikki mahdolliset scannaukset on tehty, ja viruksia tai muutakaan ei löytynyt. Ja en usko että ctfmon.exe poistaminen vaikuttaisi mitenkään Steam peleihin. Ongelman ratkaisin (ainakin tilapäisesti) tällä. "the problem was ( i encountered that too) there was some nifty update that messed with ur config file. what you do is go into console and type : rate 9999 what is actually lagging you is a 100% loss of packets called choke you cna see that when you go into consoel and type: net_graph 3 this happend to me also liek 2 days ago and i finaly figured out that was it if its not it it might be your update rate(cl_updaterate) change some nubmers there and try to find the best one. also another comand is (cl_cmdrate) thats another one of the packet/fps thingys but the rate 9999 should do the job" Tuon löysin googlettamalla. Normaalisti rate oli minulla 4000, kun menin alueelle jossa pätki, ja muutin sen 9999, pätkiminen loppui ja kaikki toimi normaalisti.