stereoiden kytkeminen tietokoneeseen ei onnistu

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by syclon, Feb 26, 2008.

1. syclon

syclon Member

Trophy Points:
    11
    Mulla ois reilut neljä vuotta vanhat stereot ja suurinpiirtein samanikäinen tietokone joita oon koittanu yhdistä toisiinsa niin, että voisin kuunella tietokoneella olevaa musiikkia stereoiden kautta. Oon koittanu yhistää niitä normaalin RCA-kaapelin avulla mutta stereoista ei kuulu mitään muuta ku äänet täysillä hiljaista rapinaa. Kaapeli sopii tietokoneeseen vain digital audio out-nimiseen liitäntään mutta vaikka toisen pään kytkee mihin stereoiden liitäntään, ei kajareista kuulu mitään.
    Onko kytkennät päin persettä vai missä siis on vika?

2. GLT

GLT Member

Trophy Points:
    16
    Siis sulla on kuitenkin stereoissa joku audio in RCA paikka, yes?

Sitten tietokoneesta pitäis löytyä se reikä missä on (mahdollisesti) tietsikan omat kaiuttimet, siis 3,5mm plugille.

Noin mulla ainakin toimii. Vaikee sanoa näkemättä sun konetta mitä röörejä sun koneesta tai stereoista löytyy

3. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    , vahvarissa coaxial-in, monissa lukee dvd äänet sisään.
    Tai kuten yllä mainittu 3.5mm x 2rca ja johonkin esim. aux-in, laitetieto auttaisi asiaa.

4. Mters

Mters Member

Trophy Points:
    11
    Onko stereoista valittu AUX.

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    "Digital out" ei käy analogiseen RCA-inputtiin, ellei samassa liittimessä ole myös analogista lähtöä (kuten 3.5 mm:n plugissa voi olla). Yleensä tietokoneesta analogisen äänen saa ulos 3.5 mm:n plugilla. "3.5mm plugi-> 2x RCA" -kaapeli löytyy parilla eurolla kaikista kaupoista.

Kokeile nyt vaikka ensin, kuuluuko stereoista mitään, jos RCA-johto on paikallaan ja kosket kädellä johdon toisen pään paljaisiin liittimiin. Aloita hyvin pienellä äänenvoimakkuudella, ettei kaiuttimet poksahda. Johdon päähän koskettaessa kajareista pitäisi siis kuulua selvä hurina, joka poistuu kun irrotat otteen liittimestä.

Mikäli tämä ei toimi, vahvarin valinta-asetuksissa tai johdossa on jotain häikkää. Jos taas hurina kuuluu, vika on tietokoneen päässä.

Voit myös kokeilla, toimivatko kuulokkeet siinä tietokoneen lähtöliitännässä.

Share This Page