Studio pinnaclessa (v.11) ongelmaa

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by kreatti, Apr 23, 2008.

1. kreatti

kreatti Member

Trophy Points:
    11
    Jostain kumman syystä keskellä ruutua jokaisessa kuvassa ja pätkässäni näkyy tuo "pinnacle"-teksti, mistäs moinen poistetaan?
    Toisekseen, jo 3min setti tuppaa viemään aika suuresti tilaa full screeninä tallennettuna, saako tuota ohjelman sisäisesti decoodattuna huomattavasti pienempään tilaan?

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Tosi kummaa.;)
    Minulla on ollut versiosta 7 lähtien yhteensä 6 erilaista Pinnaclen Studio versiota eikä yhdessäkään ole esiintynyt tuota ongelmaa. Mistä olet ohjelman ostanut, jospa kysyisit myyjältä neuvoa?

3. torsai

torsai Member

Trophy Points:
    16
    Pinnacle teksti:
    Onko käytössäsi joitakin erikseen hankittavia tehosteita eli esim. Pinnacle Studio Plus tai joitakin RTFX-alavalikon tehosteita. Ne täytyy erikseen rekisteröidä eli siis ostaa, jos niitä haluaa käyttää. Jos tehostetta, jonka olet lisännyt koristaa lisäämisvaiheessa sellainen aarrearkku -symbooli niin kyse on juuri tuollaisesta tehosteesta.

Tilan viemisestä: mihin muotoon olet videotasi koodaamassa (AVI, DivX, MPEG-1, MPEG-2...)?
    Itse en noita tilanviemisiä mieti, sillä tallennuslaitteena on LACIEn 500Gt:n ulkoinen kiintolevy ;):D.

4. torsai

torsai Member

Trophy Points:
    16
    Pinnacle teksti:
    Onko käytössäsi joitakin erikseen hankittavia tehosteita eli esim. Pinnacle Studio Plus tai joitakin RTFX-alavalikon tehosteita. Ne täytyy erikseen rekisteröidä eli siis ostaa, jos niitä haluaa käyttää. Jos tehostetta, jonka olet lisännyt koristaa lisäämisvaiheessa sellainen aarrearkku -symbooli niin kyse on juuri tuollaisesta tehosteesta.

Tilan viemisestä: mihin muotoon olet videotasi koodaamassa (AVI, DivX, MPEG-1, MPEG-2...)?
    Itse en noita tilanviemisiä mieti, sillä tallennuslaitteena on LACIEn 500Gt:n ulkoinen kiintolevy ;):D.

5. kreatti

kreatti Member

Trophy Points:
    11
    Tarkastelin nyt vähän tilannetta ja huomasin että kyseisiä efektejä oli tosiaan kehissä, eli tarkalleen ottaen mitkä ovat näitä efektejä jotka vaatii rekisteröimisen?

Muutamat pätkät tuossa Aviksi tallentelin ja tilaa tuppasi viemään, hoituisko toisella formaatilla pienempi tilan vieminen?

6. torsai

torsai Member

Trophy Points:
    16
    Eli: Pinnaclen ohjekirjasta lunttailemalla lähden arvuuttelemaan:
    Standard RTFX
    Studio Plus RTFX (jos sinulla on Plus-versio) - jos ei, näitä voi ostaa
    Free with registration / Ilmainen rekisteröinnin yhteydessä - saat Haavehehkun käyttöösi, kun katsot Pinnaclen lähettämistä sähköpostiviesteistä: viesti nimeltä Activation Keys For Pinnacle Product
    RTFX Volume 1 - jos on tullut mukana
    RTFX Volume 2 - jos on tullut mukana
    .NewBluesta eteenpäin on rekisteröitäviä eli ostettavia. Itse en ole ostanut mitään.

Joku viisaampi voi kertoa kevyttä tiedostomuotoa ja pakkausta. Itse käyttelen mp4 ja DivX (AVI). En tarkkaile noita kokoja. Mutta Pinnacle kertoilee niitäkin Elokuvan viimeistely -vaiheessa.

Kyselinkin sinulta, että onko sinulla Plus vaiko ei. Kannattaa päivittää Plussaan, jos sinulla ei ole vielä sitä. On nimittäin niin hyviä ominaisuuksia Plussassa, joita saatat tulla matkan varrella tarvitsemaan: Kuva kuvassa, Väriavainnus, Avainruudunnettavat efektit ja useat valikot.

Share This Page