Suht edullista kannettavaa mediakäyttöön?

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by hapuileva, Mar 9, 2009.

1. hapuileva

hapuileva Member

Trophy Points:
    11
    Moro,

Olen hankkimassa uutta kannettavaa ja olen viimeiset pari päivää tarponut eri merkkien ja tuotekoodien ryteikössä. Etsin siis tosiaan kannettavaa hintaluokasta 500-700€ (mitä edullisempi sitä edullisempi...) pääasiallisesti mediakäyttöön (musiikkia ja elokuvia) eli mahdollisimman hyvät liitännät ovat plussaa ja hdmi ehdoton.

Itselläni on valitettavasti aiempaa kokemusta ainoastaan hp:n kannettavista, joten lähdin siltä puolelta haarukoimaan sopivinta tuotetta ja päädyin seuraavanlaiseen vaihtoehtoon:

HP, Pavilion dv5-1153

* Prosessori: Kahden ytimen AMD Athlon X2 QL-62, 2.0 GHz
    * Muisti: 4096 Mt (2 x 2048 Mt), mahdollista 8Gt
    * Kiintolevy: 320 Gt
    * Näyttö: 15.4" teräväpiirtoinen WXGA BrightView -laajakuvanäyttö
    * Näytön resoluutio: 1280 x 800
    * Näytönohjain: ATI Mobility Radeon HD 3450, 512 Mt erillinen muisti, käytettävissä yhteensä enintään 1789 Mt näyttömuistia
    * Ääni: Sisäänrakennettu 16-bittinen Sound Blaster Pro
    * I/O-Portit: 4 x USB 2.0, 1 x HDMI, 1 x VGA-portti, 1 x RJ45-Ethernet-liitäntä, 1x eSata liitäntä, 2 x kuulokeulostulo, 1 x mikrofoniliitäntä, 1 x IEEE 1394, kauko-ohjaimen infrapunaportti, liitäntä telakointiasemaan
    * Käyttöjärjestelmä: 32-bittinen Windows Vista Home Premium

Hinta 599€

Mitä mieltä minua fiksummat ovat, olisiko tässä järkevä paketti vai olisiko teillä tietoa paremmista vaihtoehdoista paremmalla hinta/laatu- suhteella? Kaikki kommentit otetaan kiitollisena vastaan.

2. Petsku131

Petsku131 Regular member

Trophy Points:
    26
  3. hapuileva

hapuileva Member

Trophy Points:
    11
    Juu, hyvänoloinen paketti kieltämättä, prossu tehokkaampi ja näytönohjain aika selkeästi parempi... kiitoksia vinkistä!

edit: voi väsynyttä minua... eipä tuossa prossussa juuri taida eroa olla (kaiketi), mutta näyttis tosiaan parempi. Toisaalta HP:ssä varaa vissiin muistia päivittää paremmin, mikäli tarvetta tulevaisuudessa ilmenee.

Last edited: Mar 9, 2009
  4. Thor1993

Thor1993 Regular member

Trophy Points:
    26
    Näyttis on todellakin reilusti tehokkaampi, mutta prossu on käytännössä aivan yhtä tehokas. Silti ottaisin ton Acerin tehokkaamman näyttiksen ja HD ready reson takia. En usko, että tarvitset tulevaisuudessakaan muistia ton tason läppäriin 8Gb.

Share This Page