Kohta olisin ostamassa ensimmäistä kosketusnäyttö lelua ja huolestuttaa vain näytön naarmuuntuminen. Kuinka paljon nuo suojakalvot oikein kestävät(esim voinko pitää avaimia samassa taskussa) ja onko sillä väliä minkä hintaisen ostan että ovatko ne periaatteessa kaikki yhtä kestäviä? Ja kuinka käy näytön kosketusherkkyyden, ottaako puhelin aivan normaalisti kosketuskäskyjä riippumatta siitä onko sen päällä jokin kalvo vai ei? Kiitos. EDIT: Onkohan tämä nyt ihan realistinen http://www.youtube.com/watch?v=MmpFOUZoUX0 2.48 eteenpäin
Kyllä kantsii suojakalvo hankkia ja varsinkin vähän hinnakkaampia jotka eivät ole kertakäyttöisiä (helppo esim pestä). Useat noista halvoista kalvoista on myös melko vaikea saada paikoilleen varsinkin oikeaan kohtaan, kun tuohon liimapintaan jää kiinni pölyä, sormenjälkiä ja ilmakuplia. Eikä vaikuta herkkyyteen millään tavalla.
Voin hyvällä omatunnolla suositella Martin Fields- merkkistä näytönsuojaa. Mulla on semmonen käytössä kosketunäyttöpuhelimessa ja mulla näytön reagointi kosketukseen parani huomattavasti puhelimen mukana tulleeseen suojaan verrattuna. Martin Fieldsit on semmosta sopivan jäykkää ja napakkaa matskua, sekä pestäviä. Hyvin kiinnitettynä ei oikeestaan huomaa, että onko suojaa vai ei.
Kestävätkö nuo sitten kuinka paljon esim avaimien kanssa kolistelua, tuleeko jälkiä kuinka helposti jne?
Mä en oo koskaan ymmärtäny tota kännykän ja avaimien samassa taskussa pitämistä... Paskakshan se puhelin menee väistämättä, jos avaimien kanssa samassa taskussa pidät. Ei välttämättä se näyttö mutta naarmuuntuuhan se muukin puhelin! Eli en suosittele pitämään edes suojakalvon kanssa samassa taskussa.
Itse ollut vain vähän pakko pitää avaimia ja kännykkää samassa taskussa kuin ei oikein muualle mahdu. Toisessa taskussa iso lompakko niin ei sen kaveriksi oikein avainnippu sovi.
pyydä jotain, joka osaa ommella, tekemään sulle joku pussi sille puhelimelle. semmosta oon ite suunnitellu, että se ois just nafti puhelimelle ja suuaukko ois avoin, sillä tavalla, et sen puhelimen sais pussista helposti pois ja puhelimen takas pussiin ottamatta pussia pois taskusta.
Lähtipä tuolta verkkokaupasta tilaukseen Nokian 5800+cellyn(mikäli oikein muistan) suojakalvo, toivottavasti ei kumpikaan ihan lelu ole. Tuossa paketissa näyttäisi jokin kotelo tulevan mukanakin, tiedä sitten onko liian iso taskukäytöön. Ei siinä sitten muuta kuin pistetään muija hommiin mikäli ei muuten saa sopivaa pussukkaa.
Itse olen etsiny N97 minille suojakalvoa kun tuo alkuperäinen nyt haluaa naarmuuntua jo ihan käytössä. Onko olemassa mitää tuote vertailuja kun ei googlettamalla tahdo löytyä. Köyhän kun ei kannata halpaa (huonoa) ostaa...
Halvat suojakalvot eivät kestä kunnolla.Invisible Shield suojakalvo taas kestää parhaiten. Sitä käytetään yhdysvalloissa helikoptereissa. Kokemuksia eikä ole naarmuja tullut.
Ite kun ostin HTC wildfiren niin ostin siihen jonkun 5 euron suojakalvon huuto.netistä. Ainakin muutaman kuukauden käytön jälkeen kalvo on vielä ihan nätissä kunnossa. Itse tosin kuljetan puhelinta yleensä vyökotelossa.
Itsellä on ollut nyt HTC Desire joku 7-8kk käytössä enkä ole käyttänyt mitään suojakalvoja. Yhtään naarmua ei ole näytössä. Puhelin on ollut aina yksikseen taskussa, ei siis pidetty esim. avaimien kanssa... Olen tullut siihen tulokseen, että suojakalvoa ei tarvita tälläisessä lasisessa kosketusnäytössä.
Itsellä samaa ongelmaa iPhonen kanssa. Järkyttäviä naarmuja ilmestyny kuoren pintaan ja vähän näyttöönkin. Tilasin siihen nyt suojakalvon täältä: http://designskins.fi/. Toi on kyllä tosi kätevä, kun tuntu että se laite naarmuuntuu vaikka olis yksinään taskussa ja kohteli sitä kuinka hellävarasesti hyvänsä. Tuolta sais näköjään kans läppäriin samanlaisen parilla kympillä, onks kukaan vielä kokeillu kannettavaan tollasta suojakalvoa?