Suojattu yhteys...

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by weight, Dec 10, 2008.

  1. weight

    weight Member

    Joined:
    Mar 22, 2005
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen: omistan a-linkin rr24 adsl boksin ja buffalon airstation turbo g boxin. Nettiyhteys toimii moitteettomasti suojaamattomana, mutta haluaisin yhteydestä suojatun!!! Olen koittanut muuttaa lähiverkon asetuksista yhteyttä suojatuksi, mutta en saa suojausta onnistumaan...? Olen näiden verkkoasioiden kanssa melkoinen tollo, joten voisiko joku guru hieman opastaa miten saisin yhteydestä suojatun...

    -kiitos-
     
  2. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Joined:
    Aug 21, 2007
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Buffalon manuaalissahan ne ohjeet on. Elikkäs avaat selaimen ja kirjoitat siihen Buffalon IP-osoitteen, siitä se lähtee...
     
  3. weight

    weight Member

    Joined:
    Mar 22, 2005
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Koitin jo mennä niitä asetuksia sörkkimään, mutta en onnistunut koska tuo antamani ip-osoite ei kelpaa... Vaikuttaako asiaan se, että tuo buffalo on bridged tilassa???
     
  4. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Joined:
    Aug 21, 2007
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Modeemin (RR24) pitää olla bridged tilassa ja reitittimen (Airstation) routing tilassa.

    Jos reititin on bridged tilassa, tietokoneellasi on sellainen IP-osoite jolla ei pääse siihen käsiksi.

    Mene:
    ohjauspaneeli ->
    internet ->
    yhteydet ->
    klikkaa hiiren oikealla painikkeella ja valitse asetukset ->
    Valitse listasta IPv4 protokolla ->
    ominaisuudet ->
    aseta kiinteä IP ja klikkaa sen alapuolella olevaa kenttää ->
    Paina ok

    Aseta tietokoneellesi jompikumpi näistä osoitteista, riippuen siitä mitä muotoa reitittimesi IP on.

    192.168.0.5
    10.0.0.5.

    Olen nyt rajoittuneella koneella joten en voi tarkistaa muistinko kaikkien vaiheiden nimet oikein.
     
  5. weight

    weight Member

    Joined:
    Mar 22, 2005
    Messages:
    79
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    ok! Mitä tuo suojaamaton yhteys muuten käytännössä merkitsee?? Pääseekö naapurisi varastamaan kaistaasi, vai pystyykö jopa murtautumaan koneellesi vai mitä??? Aina vain kehotetaan suojaamaan yhteys, mutta milloinkaan ei kerrota minkä takia?? Olen todellakin tollo näissä verkkoasioissa... :)
     

Share This Page