Suomalaista homebrewiä?

Discussion in 'PSP' started by sutila, Mar 13, 2007.

1. sutila

sutila Member

Trophy Points:
    16
    Elikkäs mä en oo missää nähny suomalaista homebrewii psp:lle. Tietäskö joku jotai paikkaa missä ois tai jotai. Vai onks niit tehty mut kukaa ei vaa julkase niit mihinkää. Vai enko mä vaa löydä?
    Ja toiseks et millä kielellä ne kirjotetaa. c:llä?
    vai voiks niit tehä millä haluaa kuha vaa saa ne koodattuu sillei et toimii psp:llä. Oisko jotai ohjelmaa millä vois tehä helposti itte homebrew pelejä ku en osaa kirjottaa. Oisko jotai ohjelmaa millä voi vaikka kääntää vaikka vanhoja dos pelejä psp:lle???

2. petrinm

petrinm Member

Trophy Points:
    16
    Onhan sitä varmaan jotain suomalaisia Homebrew ohjelmia, mutta ne ei ole suomeksi, eikä niitä yleensä kmainosteta suomalaisiksi, eikä ne ole kovinkaan suosittuja. Itsekin olen tehnyt joitain Homebrew sovellutuksia, mutta yksikään niistä ei kestä päivän valoa. Jos haluat tehdä homebrew ohjelmia, netistä löytyy paljon hyviä oppaita aloittamiseen.
    Kieli vaihtoehtoina on C ja Lua. Luassa kirjoitetaan skriptiä jonka erillinen ohjelma sitten suorittaa psp:ssä. Tämä on helpompaa, mutta siinä on myös rajoitteita. Suosittelen jos haluat tehdä jotain yksinkertaisia 2D pelejä.
    C ja C++ on sitten monipuolempi ja vähän haastavampi. Riippuu tietysti koodaajasta. Tässä perus C++ taidot ovat hyvät. PSPSDK on ohjelma joka on helppokayttöinen kääntämiseen. Lisäksi netistä löytyy paljon kirjastoja joilla voidaan tehdä monimutkaisimpia sovellutuksia. Rajoja ei ole!
    Tosta voi ladata mainitsemani PSPsdk:n.
    http://dl.qj.net/PSP-SDK-v1.0-Beta-PSP-Development/pg/12/fid/322/catid/202

Jos tutustut asiaan tarkemmin tapaat ohjelma Gygwin. Tämä on mielestäni turha jos on PSPSDK ja tekee aivan saman minkä PSPSDK. Cygwinin asennus on vaikea ja kestää tunteja.

http://www.psp-programming.com/

3. petrinm

petrinm Member

Trophy Points:
    16
    Sitten tuli vielä mieleen että kehitteillä on PSPGameMaker ohjelma. Ekat beta versiot on jo julkaistu.

Share This Page