Kone tuntuu tahmealta. Suoritinkäyttö 100%, 37 prosessia, joista lopetin muutaman, jonka jälkeen muistin varaus 232/1875. C-levyllä vajaa giga tyhjää, D:llä 5 gigaa vapaana. Onko tuo suoritinkäyttö 100% ok, vai mellastaako koneellani joku? Aloitan nyt ajamaan jotain puhdistusohjelmia, mutta olisi kiva, jos joku viitsii vastata tähän. SP.
No ei ole normaalia. Mikä prosessi se vie se ajan ? XP:ssä paina ctrl+alt+del ja processes. Sieltä näät. Laita prosessin nimi tänne niin katsotaan.
Moi ja kiitos vastauksestasi. Prosesseja on tosiaan 37, en saa niitä kopioitua tekstitiedostoksi... avguard.exe 17 828kt, svchost.exe 24 756kt ja firefox.exe 21 960kt ovat kärkikolmikko, loput selvästi pienempiä... SP
Ei noi prosessit paljon ole. Mulla menee 32 prosessia ja Foxi vie melkein 40 Megaa. Suoritinkäyttö pyörii vaan 3-5 prossassa. Kyllä sulla on muuta häikkää siellä. Tota avguard. exe:ä ei mulla näy. Liekkö örkki?
Katotaas, mitä HjT sanoo, jos örkki aiheuttaisi tuon Laita HjT-loki, ohjelman saat täältä -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe . Tallenna hakemistoon c:\hjt, käynnistä, klikkaa do a system scan and save a logfile ja lähetä loki tänne.
noniin, suoritin järjestelmän palauttamisen ja suorittimen käyttö putosi minimiin... onko tämä hyvä tapa toimia vai täytyykö vielä poistaa mahdollisia örkkejä? Kiitos avustanne jokatapauksessa ! SP.
Mitenkä teillä on noinkin matala tuo prosessien määrä? Mulla on esim. tällähetkellä 47 prosessia, päällä on Winamp + Firefox. Olis varmaan syytä vähän karsia..
Mulla oli kans loppuun 50 käynnissä, otin turhat pois. Kone nopeutui jonkun verran. Turha siellä ylimääräisiä pitää. Kaikkihan voi käynnistää manuaalisesti.
Mulla vaan ei mielestäni tuolla mitään turhaa pyöri, eikä pitäisi olla örkkejäkään tahi muuta ei-toivottua koneella.
Kyllähän se olisi ensisijaisesti parasta selvittää syy. Järjestelmän palauttaminen on minusta se viimeinen keino.