Suoritinkäyttö 100%

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by RTPekoni, Jan 20, 2007.

1. RTPekoni

RTPekoni Member

Trophy Points:
    11
    Ongelma on siis se, että suoritinkäyttö on minulla jopa työpöydällä 100%. Ongelma alkoi, kun koneeni tänä ammuna kesken WOWi session kaatui. Tämä johtuu luultavasti ylikellotuksesta, sillä tätä on käynyt joskus ennenkin, muta ei kuitenkaan häiritsevän usein. Yritin käynnistää konetta uudelleen, mutta turhaan. N. 5 min säätämisen jälkeen se kuitenkin käynnistyi.

Huomasin kuitenkin suoritinkäytön olevan windowsissa 100%. Oudointa ongelmassa on se, ettei mikään erityinen prosessi vie tehoja, vaan hyvin usein järjestelmänvapaaprosessi vie suoritin tehoa 99, mutta samalla tehtävienhallinta näyttää suoritinkäytöksi juuri tuon 100%, vaikka sen pitäisi olla edellämainitusta syystä lähellä 0%. Kävin myös kaikki prosessit läpi, enkä löytänyt yhtään epilyttävää niiden joukosta, muutenkin pidän tietoturvastani hyvää huolta, joten viruksia ei pitäisi olla koneella. Ajan kuitenkin haittaohjelman poistajat tässä kohtapuoliin läpi.

Koneeni on toiminut varsin hyvin ennen tätä päivää, eikä esim. mainitsemaani käynnistys ongelmaa ole ennen ollut. Olen kokeillut jo Checkdiskiä ja järjestelmän palautusta. Osaako kukaan auttaa? Voisiko vika olla rauta puolella?

Last edited: Jan 20, 2007
  2. jipostus

jipostus Regular member

Trophy Points:
    26
    voisit vähän selkeyttää tota tekstiä esim. enterillä, ei tollasta jaksa lukea...

Mitkä on koneen specksit, eli koneesi kokoonpano

3. RTPekoni

RTPekoni Member

Trophy Points:
    11
    A64 3700+@2900mhz, Radeon x800gto, jotain perus 1gb DDR 400, DFI LanParty UT NF4 Ultra-D, Antec TruePower 2 550w ja WD SE16 Sata-2 250gb.

Last edited: Jan 20, 2007
  4. RTPekoni

RTPekoni Member

Trophy Points:
    11
    Tein nyt tarkistukset Spybotilla, Ad-Awarella ja MS Anti-Spywarella, eikä mitään löytynyt. Enpä taida edes viitsiä ajaa F-Securea läpi, kun olin jo aluksi lähes varma ettei vika johdu viruksista tai yms. Mitäs seuraavaksi?

5. pimatsu78

pimatsu78 Guest

Mulla on myös ongelmaa suoritinkäytön kanssa. Käyttiksen uudelleenasennuksen jälkeen eräät ohjelmat mm.
    - DC++
    - FilmMachine
    - F-secure
    - Nero
    nostavat heti suoritinkäytön 100%:n ja koneen muu käyttöhän on tällöin lähes mahdotonta.

Olen tehnyt virustarkastuksia monta kertaa. F-secure on löytänyt jonkin, jonka se nimesi uudelleen, kun ei pystynyt poistamaan. Onko virus tällöin täysin toimintakyvytön vai pitääkö mun tehdä sille vielä jotain?

Lisäksi asensin Ad-Awaren, joka löytää joka tarkistuskerralla jotain, kun ilmoittaa: 13 critical objects found. Sitten se laittaa nekin karanteeniin.

Siispä onko nyt jotakin mitä mun pitäis tehdä???

6. pimatsu78

pimatsu78 Guest

ja vielä lisäys edelliseen eli kun olen netissä niin ruutuun pamahtaa vähän väliä win-antivirus sivusto ja harmaita pikkusivuja, jotka pyytävät lataamaan errorsafe ohjelmaa tai vastaavaa. Suljen niitä jatkuvasti ruksista kiinni, mut onkohan niistä mahdollista päästä täysin eroon?

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143

Share This Page