Suosittele näytönohjainta, jossa TV-OUT (vain leffoja varten)

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Creed, Mar 22, 2004.

1. Creed

Creed Guest

Mulla on Club-3D Radeon 9200 SE -näytönohjain, jossa on vain komposiitti -ulostulo. Oon lukenu täältä, että S-Video -ulostulo olis leffojen katseluun paljon parempi kuvanlaadun takia. Nyt sitten tartteis ostaa uusi näytönohjain, jossa siis pitäis olla tuo S-Video -ulostulo.

Kannattaisiko ostaa saman valmistajan näytönohjainkortti, jossa siis vain olisi tuo s-video vai olisko parempi ostaa joku toinen kortti?

En pelaile pelejä oikeestaan yhtään, joten tuo nykyinenkin kortti on ollut ihan hyvä, mutta s-video puuttuu.

2. tennari

tennari Regular member

Trophy Points:
    26
    No en kyllä vaihtaisi näytönohjainta, mutta radeon 7000-sarjan näytönohjaimen s-video ulostulolla saa n. 30-40 eurolla. Itselläni on tuollainen ja voisin olla valmis vaihtamaan kanssasi.

3. Creed

Creed Guest

Mikset vaihtaisi mun asemassa näytönohjainta?
    Eiks se kuvanlaatu olekaan huonompi komposiitissa? Tosin eihän noi netistä imutetut leffatkaan mitään dvd -tasoa ole - ainakaan noi mitä mä oon ladannu. Mut ei kyllä jaksa edes virittää piuhaa koneesta telkkuun, jos jo etukäteen tietää, et toi komposiitti on s-videota huonompi.

En viitti kuitenkaan sun käytettyyn korttiin vaihtaa, kun nää kaikki muutkin komponentit on uusia. Muuten kyllä.

4. Creed

Creed Guest

No niin, nyt on ladattu ekat tiedostot. Työlästä on: kun sain tiedoston ladattua, niin eipä ton kuvanlaatu ollu mikään hyvä. Kait pakkaustapa tms. ei ollu mikään optimaalinen, mutta mistäs mä sen voin etukäteen tietää. Joten ei siinä myöskään paljoa auta vaikka miten vaihtasin komposiitista s-videoon, jos tiedoston kuvanlaatu jo valmiiks kökköä. Tais jäädä näyttiskortti vaihtamatta. Taitaa olla tuurikauppaa saako hyvänlaatuista kuvaa vai ei noista p2p sydeemeistä ladattaessa?

5. RaWsHaRk

RaWsHaRk Regular member

Trophy Points:
    26
    komposiittikuva on vain hiukan pehmeämpi telkun kautta katsottuna, jos on isohko töllö niin kuvan laadun eron huomaa kyllä.en kyllä vaihtaisi tuota ohjainta,tosin 9200 ohjaimen s-vhs ulostulolla saa kyllä aika edullisesti.oisko 60-70e?

6. mooglez

mooglez Regular member

Trophy Points:
    26
    kato jos löydät jostain käytetyn/poistomyynnissä olevan matrox g450 tai g540 näyttiksen, ja siihen matroxin oma vga -> scart piuha

Last edited: Mar 23, 2004
  7. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    9200 saa uutena halvimmillaan 40e.

ja noista p2p ohjelmista, kyllä niistä saa hyvänlaatuisia varmuuskopioita jos vain jaksaa hieman kuluttaa aikaa sen selvittämiseen miten homma toimii.

Last edited: Mar 23, 2004

Share This Page