Super Tietokone Joulun Jälkeen - Windows 8?

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by MoneyinTheBank, Jul 24, 2012.

1. MoneyinTheBank

MoneyinTheBank Member

Trophy Points:
    11
    Budjetti Reilu 2100 Euroa [Voi mennä yli reilusti 200 Euroa, mutta mieluusti lähellä 2100]

Tässä vaaan odottelen windows 8, niin voin ostaa koneen sen kanssa, rahaa riittää mutta teknologia aina vain parantuu, mikä siis olisi paras aika ostaa supertietokone- Onko tulossa paljon uutta rautaa niinsanotusti?

Siis millaista konetta pitäisi kasata, niin paljon vaihtoehtoja että pää pyörii, olisikohan täällä expert koneen rakentajia millä olisi suosituksia.

Tässä vähän lisätietoja.

Hiiri ja Näppäimistö on
    Koneeseen en tarvitse kauheasta Kovaleyvä yli 2000 Gigan kun käytän ulkoista levyä ainoastaa kun konehan voi aina kaatua mutta ulkoinen kiintolevy kestää.

Mitä minä siis eniten tekisin tällä koneella, no Playstation emulaattorilla pelailen [Pelit ovat alkuperäiset, en suosi piratismia] '

Tulee paljon käytettyä multitaskia. Musiikkisoitin, Internetselain- Paljon latauksia, Microsoft Word ja kaikkea muuta kivaa.

Pelejä ei nyt tule paljon pelattua kun läppäri ei vain pyöritä, aina olen halunnut ostaa tietokoneen ja pitkään olen säästänyt kun samalla maksan muita laskuja.

Tekee mieli pelata pelejä, ei graphiikat ole minun mielestä tärkeintä mutta ainakin pelin pitäisi pyöriä ja olisihan se hienoa kun peli näyttäisi heinolta.

- Jost tarvitset lisätietoja, kysy vaan.

Last edited: Jul 24, 2012
  2. AkZuh

AkZuh Active member

Trophy Points:
    66
  3. MoneyinTheBank

MoneyinTheBank Member

Trophy Points:
    11
    Jimm's Pelikone?

Luulin että ei kannattaisi ostaa valmiiksi koottua konetta vaan tehdä oma. Mutta jos tämä pakkaus on hyvä kyllä se kelpaa. Onko toista mielipidettä vai oletteko yhtä mieltä tästä paketista.

Kiitos vastauksesta.

4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Windows 8 tulee tuskin suurempaa suosiota saavuttamaan, taitaa tulla ns. väliversio.
    Eräästä kirjoituksesta luin, että sen käyttö on hiirellä hankalaa, mutta sen sijaan kosketusnäytöllä nopeaa ja sulavaa.
    Itse tulen käyttämään Win7 versiota ja katson mitä tulee 8:n jälkeen.

5. AkZuh

AkZuh Active member

Trophy Points:
    66
    Perus HP, Acer jne paketti konetta ei kannata, mutta esimerkiksi Jimms, Silent ring jne tapaiset yritykset tekevät järkeviä koneita. Koneet ovat vielä kilpailukykyisiä hinnan puolesta.

// Itse samaa mieltä windows 8 suhteen, mutta miksipä sitä ei laittaisi jos uuden koneen ostaa.

6. MoneyinTheBank

MoneyinTheBank Member

Trophy Points:
    11
    Windows 7 kyllä on tuttu ja mukava, vihasin vistaa intohimolla ja jos windows 8 on samanlainen epämielyttävä hidas ja buginen niin taidan pitää vielä windows 7, ainahan voi myöhemmin ostaa seuraavan käyttöjärjestelmän

7. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Mitä ite oon previkkaa käyttäny niin eipä se minusta mikään hidas ollu. Ihan toimiva käyttis.. Vistastakin tuli kuulemma ihan hyvä kun sai service packit.

8. MoneyinTheBank

MoneyinTheBank Member

Trophy Points:
    11
    Onko kenelläkään muulla sanottavaa tästä paketista?

- Jimms Ultimate Warriors - Hermes v2

AkZuh - Laittoi Linkin

9. Justimus

Justimus Regular member

Trophy Points:
    26
    Voin heittää kasatun paketin reilu tunnin päästä kun pääsen koneelle. Itse kasaisin ennemmin kuin ostaisin tuon paketin, josta varmaan aika moni ADläinen on samaa mieltä.

EDIT: Axu_ kerkesi laittaa jo aika samanlaisen paketin, mutta lupaus on lupaus.

10. MoneyinTheBank

MoneyinTheBank Member

Trophy Points:
    11
    Okei, budjetti reilu 2300 Euroa. GO!

11. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143

Jimmsiltä kasattuna. Pari sataa halvempi, mutta isommalla SSD:llä ja paremmalla powerilla (jossa tosin kaksi 12V-linjaa). Koppa on nyt se perusvarma R3, mutta sen voi vaihtaa mieleisekseen. Prossujäähyn voi toki vaihtaa vesileluun, jos sellainen paremmalta tuntuu.

E: Niin ja joulun jälkeen tuo paketti on vanha kuin mikä. Kannattaa silloin palata asiaan, kun koneen osto on ajankohtaista.

12. AkZuh

AkZuh Active member

Trophy Points:
    66
    Onhan sitä turha nyt toisinaan kysellä, mikäli jouluna aikoo koneen hommata vasta. Axu_, kone vaikuttaa pätevältä tosin äänikortin voi vaihtaa kylmästi bulk pakkaukseen. Mikäli haluaa hifistellä, esimerkiksi nopealla kiintolevyllä niin heittää esimerkiksi 2* 256 gigan ssd raid0 jolloin saadaan kaksinkertainen kirjoitus/luku nopeus. Tietysti varjopuolia, että jos toinen levyistä menee rikki, menetetään koko pakan tiedot.

13. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Totta, multa meni toi bulk-versio jotenkin ohi kun äänikorttia hain. Noiden lisäkorttien kanssa kannattaa olla tarkkana, koska PCI-väyliä ei kaikissa emoissa enää kovin montaa ole.

14. -AfterLife-

-AfterLife- Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei kannata hankkia windows 8.
    Syyt.
    Surkea.
    Hidas.
    Surkea käyttöliittymä.
    Raskaampi kuin vista ((ihme kyllä))
    Käyttöliittymä(työpöytä ynnä muut) laitettu uusiks.
    Ehdotukseni pysy jos vain sinulla on niin windows 7.
    Itse aion nyt ja tule vaisuudessa pysyä windows 7.

15. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Mitä nyt olen tuota Win 8:ia katsellut, niin se soveltuu nimenomaan parhaiten Tableteille ja älyluureille, toki siitä varmaan saisi räätälöityä enemmän perinteistä Windowsia muistuttava, mutta se että onko siinä mitään järkeä onkin toinen asia. Eli suosittelen ainakin toistaiseksi pysyttelemään Win 7:ssa. Ensimmäinen Windows ainakin itsellä jota ei ole pahemmin tarvinnut haukkua, eikä ongelmia ole liiemmin ollut. Vistakin on ihan pätevä käyttis nykyisin, kunhan tosiaan on nuo SP:t ladannut ja asentanut.

Mikäli olet vasta joulukuussa tietokonetta hankkimassa, ei tässä ketjussa ole mitään järkeä. Sieltä on mitä ilmeisemmin tulossa vielä tämän vuoden puolella uusia AMD:n työpöytä suorittimia, jotka hyvällä tuurilla voivat sekottaa pakkaa jonkin verran. Mutta mikäli sulla tällä hetkellä on mahdollista sijoittaa tuo 2k tietokoneeseen, sieltä tuskinpa tulee mitään sellaista mikä aiheuttaisi suurta pettymystä. Eli tuolla rahalla saat jo tällä hetkellä sellaisen myllyn että sillä pelailee komiasti useamman vuoden ilman ongelmia.

Tuossa oma ehdotukseni, tehoa on taatusti tarpeeksi jokaiseen nykyiseen peliin, ja ellei mitään mullistavaa tule niin myös useimmat tulevat pelit pyörivät tuolla hyvin korkeilla asetuksilla. Silmänkarkista ei tarvitse karsia ainakaan millään tämän hetken pelillä, ja halutessasi ja budjetin antaessa myöden, voit myös pelata kahdella tai jopa kolmella näytöllä saman aikaisesti. Lisäksi tuosta kombosta riittää vääntöä pyörittämään pelejä myös 3D lasien kanssa, jos sellaisesta satus innostumaan.
    Ja jos jossakin kohtaa tuntuu ettei tehot tunnu riittävän, on sekä prosessorin että näytönohjaimien kellottamisella tuntuva vaikutus. Varsinkin näytönohjaimista saa mukavasti lisää tehoja, eikä 2600K:kaan jätä aivan välittömästi sua pulaan.

16. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Osta nyt jo Windows 7 lisenssi ja laita jemmaan (ellei ole jo). Niitten myynti taitaa loppua, kun Win 8 tulee saataville.

Tuolla budjetilla voi harkita koko laitoksen kylmäksi laittavaa vesijäähyä. Sellaselle tulee hintaa 300-400 euroa näin äkisti ajateltuna.

Merkkikoneita ei kannata ostaa, mutta tilauksesta kasattuja kyllä.

Windows 8 ei ole hidas/raskas. Sen käyttöliittymä ei vaan sovi hiiri+näppis yhdistelmälle. Tai sitten se on vaan totuttelukysymys, sillä tähän asti olemme tottuneet käyttämään tätä samanlaista systeemiä versio toisensa jälkeen. Luulisin kuitenkin, että joku näppärä koodaa ohjelman, jolla sen saa pois päältä.

17. Ransester

Ransester Active member

Trophy Points:
    68
    Itse en kasia tuomitsisi ennenkuin sen itse kokee. Pitäis päästä kunnolla testailemaan ennen tuomiota.

18. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Trophy Points:
    68
    Kasista on ollut betoja, joista pääsee kokemaan ainakin sen käyttöliittymän. Oletan, että nämä "tuomitsijat" ovat vaivautuneet testaamaan edes sitä betaa ennen ko haukkuu kyseisen käyttiksen maan rakoon.

19. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Metrohan tulee olemaan se näkymä mihin kone boottaa joka kerralla mutta se ei sitä tarkoita etteikö Windows 8:ssa voisi käyttää normaalia työpöytää. Se on vaan yhden painalluksen päässä eli en usko että kenellekkään pitäisi olla mitenkään ylivoimainen este vaihtaa Metrosta "normaaliin" näkymään.

Itse valitettavasti olen sitä mieltä että ne jotka Windows 8 tuomitsevat sinne kuuluisaan maan rakoon eivät olet kyseistä käyttistä edes käyttäneet vaan perustavat mielipiteensä yleiseen linjaukseen että muutokset ovat pahasta.

EDIT: Tällä hetkellä olen optimistinen Windows 8 kohtaan mutta en ole henk.koht siihen vaihtamassa vielä pitkään aikaan jos ollenkaan.

EDIT2: Tässä ketjussakin haukuttu hitaaksi tuota Windows 8 niin täältä löytyy vähän vertailua Windows 7:kaan http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2406668,00.asp ja http://www.pcworld.com/article/2523...eats_windows_7_in_most_performance_tests.html

Last edited: Aug 8, 2012
  20. Gereti

Gereti Senior member

Trophy Points:
    163
    kokelin ensimmäisen testiversion,enkä oikein pitänyt siitä,...juuri tuon metrohomman+käynnistävalikon puuttumisen takia...

Share This Page