Suse 10.0 asennus ongelma? Apuva...

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by exlex, Mar 17, 2006.

  1. exlex

    exlex Regular member

    Joined:
    Mar 29, 2005
    Messages:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minulla on uuden susen asennuksen kanssa seuraavanlainen ongelma: Asennnuksen määrityksissä Ohjelmistojen valinnan kanssa antaa virheilmoituksen: "Ei löytynyt lähdettä ´cd:///;devices=/dev/hdc,/dev/hdd . Mitä tehdä että pääsen asentamaan Susen?

    Aluksi ajattelin että DVD:levyn kopioinnissa on tapahtunut virhe, koska asennuksen aikana kun Suse rupeaa määrittämää Ohjelmistokokoonpanoa, niin kuulostaisi äänistä päätellen niinkuin levyssä olis CRC-erroreita.
    Tämän vuoksi kävin downloadoimassa paketin Imagen uudelleen mutta eri paikasta ja kopioin ja silti sama ääni. Sitten päätin kokeilla eri tietokoneella, että jos vika olisi DVD-asemassa mutta sama ongelma tuli toisella koneella myös?
     
    Last edited: Mar 18, 2006
  2. juimis

    juimis Member

    Joined:
    Oct 24, 2005
    Messages:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mulla meni 5 DVD-levyä tällä viikolla erroreiden takia.
    Mikäs poltto softa sulla on?

    Edit: suse 10 minullakin
     
    Last edited: Mar 18, 2006
  3. exlex

    exlex Regular member

    Joined:
    Mar 29, 2005
    Messages:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Nero Express 6.3. Itsekkin olen polttanut jo 4 DVD-levyä ja sama ongelma. Olen vaihtanut levyjä ja Hakenut DVD-imagen uudelleen. Hain paketin Estoniasta. Nyt lataan CD-levyinä. Hain Googlella ohjeita vikaan ja muillakin oli ollut samantyyppistä ongelmaa. Jos Cd-versio ei toimi niin haen vielä kerran paketin ja jos sittenkään ei toimi niin ota FTP:llä.

    Ei kukaan tiedä missä vika on?
     
  4. juimis

    juimis Member

    Joined:
    Oct 24, 2005
    Messages:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mulla oli kanssa nero 6xxxxx ja päivitin 7xxxxx niin heti auttoi. Joku taisi mainita ettei kannata yli 8x nopeudella polttaa.
     
  5. exlex

    exlex Regular member

    Joined:
    Mar 29, 2005
    Messages:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Heh heh. Kokeilin tuolla uudella nerolla ja ei se auttanut mitään. Sama vika edelleen yksi levy meni vaan hukkaan. Ajattelinkin että mitä poltto-ohjelma vaikuttaisi tuohon.

    Vika ilmoitus edelleen:

    OHJELMISTO kohdassa:

    Ei löytänyt lähdettä 'cd:///;devices=/dev/hdc'.
    *ERROR: No proposal

    Siis korjaantuko sulla toi vika sillä että asensit vaan uuden Neron? Kuulostaa vaan niin kummalta että se korjaisi vian.
     
    Last edited: Mar 18, 2006
  6. juimis

    juimis Member

    Joined:
    Oct 24, 2005
    Messages:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    No mulla autto, joka kerta anto saman error messagen :)

    //Edit: ehkä on parempi että pohdit ongelmaa jonkun asiasta oikeasti tietävän kanssa :/
     
    Last edited: Mar 18, 2006
  7. exlex

    exlex Regular member

    Joined:
    Mar 29, 2005
    Messages:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiitos avusta kuitenkin. Kokeilen vielä poltto-ohjelman vaihtamista. Vika on tosi kumma kyllä. Ihan kuin tuos ISO-file olisi jotenkin Nerolle vähän epäyhteensopiva, jos vika korjaantui sinulla muttei minulla.

    Joo pitää vielä pohtia vikaa. Kiitos avusta.
     
  8. exlex

    exlex Regular member

    Joined:
    Mar 29, 2005
    Messages:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Pitkän kamppailun jälkeen SUSE 10.0 saatiin asennettua koneeseen. Todellakin ongelma on joko DVD-levyjen polttoprosessissa tai jaossa oleva DVD-image oli sökö. Sain asennettua Susen kun hain jakelun 5xcd-levynä. Tällä ei esiintynyt mitään ongelmia.

    Eli kaikki Susen asentajat joilla on tuo sama ongelma niin älkää pilatko läjää DVD-levyjä vaan hakekaa heti tuo CD-levyjen nivaska ja asentakaa sillä.

    Hei ja kiitos Jumis avusta, en tiedä kaunko olisin paininut ongelman kanssa jos et olisi kertonut ongelmastasi.
     
  9. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tuntuu, että suse 9.3:en jälkeen noissa on ollut ongelmia (ainaki täällä) niin oon asentanu tolla nettiasennuksella. Ei tarvi polttaa kun se bootti cd ja on asentunut ongelmitta.

    Lisäksi etuna kun asentelee ohjelmia niin ei tarvi rämplätä cd tai dvd levyjen kanssa.
     
  10. DeLaRocha

    DeLaRocha Regular member

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    288
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vähän offtopic kysymys, mutta voiko esim. dvd susee polttaa dvd+-rw:lle? Koska huomasin että tämänkin triidin aikana on kulunut muutama dvd :D
     
  11. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itsellä vika ei ollut ISOssa vaan siinä että poltin sen DVD-R levylle ei toiminut millään. Kun sitten poltin sen DVD+R-levylle niin ei mitään ongelmia. Edit: eli tuo Liteon joka koneessa on ei jostain syystä kirjoita oikein DVD-R levylle

    ISO-levykuvassa tuskin on vikaa, se olisi varmasti vedetty pois jos näin olisi.

    @DeLaRocha
    Voit tietenkin polttaa sen DVD+RW, mutta jos RW-levy ei ole hyvässä kunnossa niin todennäköisesti tulee ongelmia.
     
    Last edited: Mar 20, 2006
  12. DeLaRocha

    DeLaRocha Regular member

    Joined:
    Mar 12, 2005
    Messages:
    288
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Niin vähän tuumailinkin. Tänks!
     

Share This Page