SuSe 10.0

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by pertteli, Mar 4, 2006.

  1. pertteli

    pertteli Member

    Joined:
    Jan 16, 2006
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mistä mahtaa johtua etten saa internet yhteyttä ladattua loppuun,esim Mozilla:n sivu tulee esiin,mutta ei lataa kotisivua tai jotain hakua loppuun,jää vain lataamaan loputtomasti.Minulla on kaksi kovalevyä koneessa toisella SuSe.Windows tekee samaa,mutta palautuu verkkoasetusten läpikäymisen jälkeen.Muutoin ongelma on sama kummallakin levyllä,lataaminen on ikäänkuin päällä,mutta valmista ei tule.Kaapelin liitännät on tarkastettu ja kaikki näyttää normaalilta modeemin valoja myöten.Onko verkkokortti mahdollinen ongelmakohta?
     
  2. Juffeo

    Juffeo Regular member

    Joined:
    May 18, 2005
    Messages:
    288
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itse ratkaisin ongelman vain leikkimällä jossain controlpaneelin tapaisessa paikassa ja yhtäkkiä netti toimi. Mene controlpaneeliin ja etsi parhaiten nettiä kuvaava osio leiki hiirellä ja kokeile sitten nettiä rupesiko toimimaan.
    Itse perustelisin tapahtunutta niin, että linuxissa pitää ainakin käydä tarkistamassa nettiasetuksia ennen kuin se edes päästää nettiin.
     
  3. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Hohhoijaa...

    Avaappa tässä tilanteessa (eli kun lataus jatkuu loputtomasti) terminaali ja kokeile pingata vaikka googlea eli siis kirjoita komento:
    ping -c 5 google.fi

    Miltä näyttää??
     

Share This Page