SUSE93 + ATI9800pro

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by velho77, Aug 10, 2005.

  1. velho77

    velho77 Guest

    kaikki toimii siis hyvin mutta 3d tukea en ole saanut toimimaan vaikka mitä säätöä olen tehnyt :( jos jollain on kokemusta tuosta niin olis mukava saada tietää mitä tehny väärin..
    jossain oli et suse + ati + asus emo = ei toimi ? pitääkö paikkansa

    radeon 9800pro saphire
    asus P4S800-MX (emo)vintage koppa siis
     
  2. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Joined:
    Aug 4, 2003
    Messages:
    2,235
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    ATI:n korteilla on aina ollut ongelmia linuxin kanssa, sillä atin linux ajurit on varsin huonot verrattuna nvidiaan. Tästä syystä suurin osa linux käyttäjistä ostaa aina nvidian näyttiksen. Ain on tietenkin jokin tapa saada homma toimimaan tosin, mutta voisit hieman enemmän kertoa ongelmasta. Antaako X mitään virheilmoituksia? Onko logeissa mitään poikkeavaa? Mitä ajuri versioita olet kokeillut? jne.
     
  3. velho77

    velho77 Guest

    ei mitään virhe ilmoituksia ja uusimpia ajureita oon yrittän saada toimiin väittää vaan et ei oo 3d supporttia mun ati kortissa ollenkaan 2d toimii loistavasti ilman ongelmia..
    ja en oo mikään linux käyttäjä välillä konffin sitä harrastus pohjalla et ei se kyl haittaakkaan ettei toimi mut onpahan tekemistä kun konffii tota.. :D
     
  4. Mynthon

    Mynthon Regular member

    Joined:
    Sep 24, 2004
    Messages:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jos linuxissa pitää 3d:tä tukea, niin vaihda näyttis nvidiaan tai vaihda käyttis :D
    Ite tappelin kans aikani ja valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon.
     
  5. topelius

    topelius Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kyllä Atin kortit saa toimimaan linuxissa, mutta nvidia vie 100-0. Mulla on 9600pro ja toimii vähintään yhtä hyvin kuin wintoosassa. Tosin aikamoinen säätäminen oli(käyttänyt linuxia ~kuukauden ;).

    Tästä oli ainakin minulle apua:
    http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=24557&highlight=howto+ati

    Ja mulla on ubuntu. En tiedä toimiiko sama homma Suse:ssa?
     
  6. lunix

    lunix Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    773
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26

Share This Page