Mikä aiheuttaa kun netissä on niin ilmestyy: Ohjelma svc host.exe on aiheuttanut virheitä Windows sulkee sen, ohjelma käynnistettävä uudelleen.Apuva!
Olen kahdella viruksen torjuntaohjelmalla tutkinut eikä mitään. Mitä viestejä ja mistä täytyy hakea voisiko "bscd" neuvoa tarkemmin.
bscd hakee tuossa varmaan lovesan/blaster matoa tai jotain sen varianttia. eli windowsupdate:en käynti jos epäilet tuota
Kyseessä tosiaan saattaa olla yksi blasterin varianteista. Onko windowsin suojauspäivitykset asennettu säännöllisesti? Jos ei, ja lisäksi koneeseen ei ole asennettu palomuuriohjelmaa, on kone aika turvaton netin tarjoamia uhkia vastaan. Katsopa tuo aiempi keskustelu: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/55247
Mikäli tarkoitat tiedostoa svchost.exe, niin pitäisi olla Windowsin omia komponentteja. Tarkempi kuvaus tiedostosta omalla XP-käyttiksessäni: kuvaus: Generic Host Process for Win32 Services,tuotenimi: Microsoft® Windows® Operating System Käyttöjärjestelmääsi tietämättä kokeile etsi-toiminnolla, montako löytyy. Pitäisi näkyä system32-kansiossa. XP:n Task Manager näyttää 3 aktiivista prosessia. Softapalomuurissa esim. ZoneAlarmissa tämän aktiivisen ohjelman disabloiminen aiheuttaa takuulla ongelmaa.. Virus tuskin kyseessä, itsellä ei mitään ongelmaa useammassa koneessa saman tiedoston kanssa(myösW2k.)
On kaikki suojaukset kunnossa en teidä mitä voi tehdä olen kokeillut kaikenlaista. lisää vinkkejä. Kiitollinen
Juu käyttöjärjestelmä on vin 2000 olen tutkinut windows sielun elämää sieltä löytyy 2sellaista tiedostoa on myös toisessa koneessakin ja se toimii mietteetta ei ongelmia!
jos sinulla kaksi samaa käyttistä ehkä jopa toimii xp<->w2k - eli voit yrittää kopioida se tiedosto sieltä toiselta koneelta tuolle koneelle ja korvaa se. Kantsii kopioida se alkuperäinen tiedosto johonkin talteen että sen voi palauttaa, jos ei toimi. Voit koittaa myös etsiä sen tiedoston winukka expee seereeltä. EDIT: Kantsii varmaan koittaa buutti levyltä sitä korvaamista