SVCD-muodossa DVD-levylle?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Sassoon, Dec 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sassoon

Sassoon Member

Trophy Points:
    11
    Kuulemma SVCD-muodossa on laadun ja tilan säästön suhteet kohdillaan, ainakaan säästeliämpää ja samalla laadukasta materiaalia tuottavampaa keinoa en ole vielä löytänyt. Ongelma on siis se, etten ole löytänyt helppoa ja nopeaa keinoa SVCD-muodossa DVD-levylle polttoon.

Itselläni on koneella kasapäin AVI-tiedostoa XviD/DivX-muodossa ja haluaisin ne tekstityksien kanssa (VobSub-filtterillä) DVD-levyille mahdollisimman tilaa säästävästi. Kuinka siis saisin helpoiten ja nopeiten tämän hoidettua? Haluaisin siis mahdollisimman yksinkertaisen tavan, jossa ei siis mieluusti tarvitsisi jokaiselle prosessille eri ohjelmaa, myös linkit Step by Step -ohjeisiin tai teidän kattavat vastaukset tällaisilla ohjeilla ovat plussaa.

Tässä ihmettelen kyllä suunnattomasti, miksei tähän ole vielä yhtäkään ohjelmistoa, joka siis pakkaisi DVD-levylle sopivaan SVCD-muotoon (VobSub-tekstityksillä), tekisi valikot ja samalla polttaisi tuotokset DVD-levylle? Itse googlamalla ymmärsin, ettei tällaista ohjelmaa ole ja tarvitaan vähintäänkin kaksi ohjelmistoa, toinen pakkaukselle ja toinen polttoon. Itse pääsin tässä siihen asti, että sain muutettua TMPGEnc-enkooderilla SVCD-muotoon. Homma kuitenkin lähti käsistä DVD-Lab-ohjelmiston kohdalla, jolla siis pitäisi pystyä polttamaan SVCD-muotoista tavaraa DVD-levyille.

Voi olla, että olen ymmärtänyt tämän DVD-Lab-polttometodin väärin, sillä googlettamieni ohjeiden mukaan pitäisi olla valmiiksi SVCD-muodossa poltettu CD-rom. Tämä ei silti näyttäisi toimivan minun kohdallani, sillä jotkut tiedostoistani ovat yli 2,5 tuntia, joka ei oletettavasti mahdu yhdelle 750-900 megatavun CD-romille. Olisihan tämäkin mahdollista, jos pilkkoisin videotiedoston CD-rom kokoon sopivaksi, mutta ajan käytön ja muutenkin monimutkaisen tavan vuoksi en haluaisi tällaiseen keinoon ryhtyä.

Pidän myös tätä DVD-Lab-ohjelmiston tapaa vaivalloisena, jos tähän siis tarvitaan kaksi erillistä polttoprosessia: CD-SVCD - DVD-SVCD. Onko siis tuolla DVD-Lab-ohjelmistolla mahdollista polttaa DVD-SVCD ilman, että joudutaan polttamaan CD-SVCD-levy? Ja onko ohjelmistoon mahdollista saada laajennuksia, ettei erillistä SVCD-pakkausta tarvittaisi? Ohjelma siis pakkaisi AVI-XviD/DivX-muodossa olevat SVCD-muotoon? Ainakin laajennuksille tuki pitäisi löytyä, sillä "Tools > Pro Extensions" löytyy valikoista.

Last edited: Dec 31, 2007
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page