Elikkäs, polttelin erään SVCD levyn korkeimmalla mahdollisella bitratella (2500), ja levy "tökkii" aivan älyttömästi soittimessani (yamaha dvd-s520). muut levyt joita olen polttanu toimivat, mutta toisaalta niissä olen käyttänyt paljon matalampaa bitratea (1600-2000). Onko tämä ihan yleinen ongelma vai mistä johtuu? Olen käsittänyt, että mentäessä yli 1900 bitratessa, ei kuvanlaatu juurikaan parane mutta koko kasvaa.. taidan tästälähtien pitäytyä hieman matalemmissa bitrateissa!
Olen käsittänyt, että mentäessä yli 1900 bitratessa, ei kuvanlaatu juurikaan parane mutta koko kasvaa.. Olet käsittänyt väärin. Hyvin harva videopätkä pakkautuu blokkiutumatta SVCD resoluutiolla alle 2000 kbps bitratella. TV-kaappauksiin kannattaakin jo käyttää 2500 kbps, ja VHS:ltä kaapatessa 2500 kbps, mutta resoluutiolla 352x576. Tietenkin, jos pakkaa elokuvaa jossa ei tapahdu mitään, voi 1900 kbps keskimääräisellä bitratella saada kohtuullista jälkeä, mutta tällöinkin SVCD:n maksimibitraten tulisi olla ~2500 kbps, jotteivat vaikeammat kohtaukset blokkiutuisi. Milläs ohjelmalla pakkasit max bitrate videosi? Oletko tarkistanut esim. Bitrate Viewerillä noudattiko käytetty pakkausohjelma antamiasi bittibudjettirajoja vai meneekäö video joissain kohdin yli annettujen bittirajojen?
Haiskahtaa siltä,että soittimesi on nopeudeltaan 2X,jolloinka sen kyllä pitäisi pelittää ~2500 bitraten kanssa,mutta ilmeisesti videopätkässäsi on joissain kohdissa korkeampi bitrate.Omassa Grundigissani pyöritin on 4X,ja (X)SVCD:t toimivat hyvin 4500-5000 max. bitratella.
oon kokeillu pakata pätkän nerolla ja tmpgencillä, ei vaikutusta. soitin on yamahan dvds520. en oo kokeillu tarkastaa tota bitratea, mutta en usko että se niin paljon menee yli, koska vaikka pakkaan leffan jollain 1700bitratella, leffat alkaa järjestään tökkiä loppupuolella. ohjekirjassa ei kerrottu moninkertainen nopeus soittimessa on . tuo tieto varmaan löytyis netistä?