Mistähän mahtaa johtua se, että kääntämäni(divx) pätkä ottaa ja pätkii hieman kun sitä polton jälkeen dvd-soittimella katson. Olen käyttänyt konvertointiin TMPGE softaa, ja uskoisin että jostakin pienestä tämä nyt on kiinni, mutta kun ei vain meikeläisen osaaminen enään riitää.. Joten APUA!. Asetukset. Super Video-CD PAL (MPEG-2 480x576 25fps CBR 2520kbps, Layer-2 44100Hz 224kbps) ok?? Mitenkäs tuo video type miten pitäisi olla, ja mihin se vaikuttaa? Aspect ratio kohdassa on PAL vaihtoehtoja useampiakin, mikähän on paras?/käytännöllisin? Olen yrittänyt etsiskellä ongelmaani apuja vanhemmista viesteistä, mutta eipä oikein ole löytynyt. Useita viestejä kyllä on VCD:n tekemisestä, mutta SVCD on jäänyt vähemmälle. =( Nyt tietysti kaikki gurut alkaa heiluttamaan sotakirvestään, ja vaatii lukemaan ohjeita Dawnin ko. osiosta. Ohjeita olenkin jo vilkuillut, mutta niissä on yleensä X määrä ohjelmia/codekkeja/systeemejä mitä vaaditaan, ja itse en HALUA =) käytää mitään muuta kuin tuota TMPGE/VOBSUB yhdistelmää.. Ei näin vanha koira opi uusia temppuja uskokaa pois, joten auttakaa nyt miestä mäessä. thx kaikille auttavaisille jo näin etukäteen. -D-
Arvelisin että bitrate on hiukan turhan tarkka. Eli Video on 2520 ja audio 224, yhteensä juuri tuo maksimi 2744. Kannattaisi ensin laskea hieman videon tai audion bitratea. Joskus olen törmännyt "pätkimis" ongelmiin jos bitrate on aivan maksimissaan. Muita asetuksia: ( ei välttämättä lacetuksiin ) Jos kuvasuhde on 4:3 VIDEO VÄLILEHTI Stream type = MPEG-2 Video (MPEG-2 on SVCD ja MPEG-1 on VCD:lle) Size = 480x576 Aspect Ratio = 4:3 display Frame Rate = 25 fps Bitrate = esim. jos CBR niin 2480-2500 VBV buffer size = 0 (automatic) Profile & level = Main profile & Main Level (MP@ML) Video format = PAL Encode mode = Non interlace YUV format = 4:2:0 DC component precision = 8 bits Motion search precision = se mihin aikaa riittää ADVANCED VÄLILEHTI: Video source type = Interlace Field order = Bottom tai top (riippuu alkuper.) Source aspect ratio = 4:3 625 line (PAL) Video arrange method = Full screen (keep aspect ratio) GOP structure VÄLILEHTI oletukset QUANTIZE MATRIX oletuksilla AUDIO Sream type = MPEG-1 Audio layer 2 Sampling frequency = 44100 Channel mode = Stereo Bitrate = 192/224 Error protection = ON päällä Edellä mainituilla asetuksilla olen, saanut itse muutamia tehtyä. (ei ole jaksanut noita divX -> svcd jne.. jne.., käydä tekemään uudelleen pakkaus aina huonontaa kuvaa) Mutta jospa näistä jotain apua Ja tosiaan polttonopeudet max 4x:llä, kuten snapsix tuossa totesikin. EDIT: sorry se maksimi on 2778 kbit/s, audio+video. Mutta voisi siltikin auttaa jos hieman laskisi arvoja.
Suosittelisin käyttämään VBR-pakkausta ja FitCD softaa niin saat levyt täyteen. Jos käytät 2x80min niin alle 2h leffat menee kohtuu laadulla kahdelle levylle (yht. 2x800MB). Ja tästä guidesta on varmasti hyötyä: http://www.afterdawn.com/articles/archive/dvd2svcd_with_tmpgenc.cfm
"Snapsix" Polttanut olen 4X nopeudella ja hitaammaksi en sitä saa, kun ei tuo Plextorin vempele suostu sitä hitaammin polttamaan. =\ "Petrau" Kiitoksia vinkeistä, koetampas jos tuosta vaikka apua olisi. Btw. Olen tehnyt näitä koe polttoja cr-rw levylle, voikohan se vaikuttaa asiaan?? Levy on TDK:n 700mb lärppy.
Itse luulen että soitin ei toista kunnolla SVCD levyjä. Levy tosin voi vaikuttaa joten kokeile sekä CD-R että CD-RW levyjä ja katso onko niissä eroja. Toinen pointti on miten se poltetaan. Kokeile Disc-At-Once moodia joka tekee levyn alku ja loppukirjoituksen (Lead-in/Out) oikeasti fyysisesti levyn alku ja loppukohtiin. Track-At_once tyylillä se kun tekee alku ja loppukirjoituksen vasta datan jälkeen. Luulen että itse konvertoinnissa ei ole vika ohjelmassa(TMPGEnc) koska se on kyllä aika idioottivarma tekemään videotiedostoja oikein. Olen polttanut monia SVCD levyjä joissa on videoissa ollut bitrate CRB 2520 ja kyllä ovat ihan sulavasti toimineet soittimessani (Mivoc'in soitin). Levyinä olen käyttänyt CD-RW (tyhjennysmahdollisuuden takia) levyjä ja polttosoftana Nero'a.
Soittimessa(JVC XV-S302) ei pitäisi olla vikaa, sillä se kyllä lukee ja toistaa mainiosti saamiani SVCD levyjä. Nää saamani levyt on joku herra X ihan itse tehnyt, joten kyseessä ei ole tehdas painon(ns. kinkki kopiot)tuotteet. Poltossa olen mäkin neroa käyttänyt. Mitenkäs se poltto sillä nerolla, eikös se pidä tehdä sen SVCD option kautta?? vai voiko tuon käännetyn leffa.mpeg tiedoston pamauttaa suoraan levylle like normi datan?
Niin vielä sellanen feature tuossa hommassa oli, että jouduin katkaisemaan kääntämäni tiedoston CM's digital video tuulilla, sillä se oli liian iso mahtuakseen 1 cd:lle.. Tuon tiedoston kahtia leikkauksen ei nyt kuitenkaan kuvittelisi kuvaan vaikuttavan, vai miten on??
Mahtaako sillä polttonopeudella muuten olla mitään merkitystä siihen nykimiseen? Itse poltan aina 24x ja ihan hyvin pyörii, ei nyi yhtään..
Yritin jälleen tuota SVCD kääntöä uusien ohjeiden mukaan, mutta edelleen se kuva vaan pätkii/nykii. =( Nyt alkaa hieman keinot loppumaan kesken, ja sekös harmittaa. Poltin levyn 2X nopeudella, ja noudatin Petraun ohjeita(jotka olivat erittäin tarkat kiitos siitä), mutta eipä vaan auttanut. Btw. Voiko koneen tehottomuus vaikuttaa asiaan? 500MHz peaska 4megasella höpö-höpö kortilla?!?
Kyllä se voi vaikuttaa ja moni muukin asia. Yleisimmät on kait tullu jo esille. Kokeile jotain toista tiedostoa ja pakkaa VBR:llä, katso ohjeet aikasemman viestin linkistä. Olen "törmännyt" netissä tapauksiin et kaikki stand-alone soittimet ei toista kunnolla "suurella" CBR pakkauksella tehtyä SVCD:tä. Poltosta kato ohjeita artikkeli alueelta