Svchost.exe 100%

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Ahx1, Sep 14, 2006.

1. Ahx1

Ahx1 Member

Trophy Points:
    16
    Olen asentanut windows xp homen (SP2) uudestaan kaksi kertaa. Ensimmäinen asennus tuli tehtyä englanninkielisellä asennus cd:llä joten asensin heti uudelleen suomenkielellä. Molemmissa asennuksissa oli sama onglma minuutin pari käytettyä konetta svchost.exe kuluttaa 100% suoritintehosta ja exporer jumittaa täysin eikä ohjelmat käynnisty.

Huomasin ensin, että tilanne tulee aina kun IE saa latauksen loppuun. Nyt kuintekaan en ole IE:llä mitään ladannut ja silti tulee sama ongelma muutaman minuutin käytön jälkeen. Tehtävien hallinnasta lopetettaessa svchost.exen toimii kone taas normaalisti. Välillä tosin taas svchost tilttaa jälleen.

Luin juttua, että windows update auttaisi asiaan. Tässäkin on vain yksi pulma. Mennessäni updateen ja painaessa Pika-asennus jää se "Etsitään uusia päivityksiä tietokoneeseen..." tilaan eikä mitän tapahdu. Latauspalkki tosin liikkuu kokoajan.

Olen asentanut Active Virus Shieldin ja skannannut koneen, mutta mitään ei löytynyt.

Nyt kaivataan vinkkejä, mikä mahtaa koneessa olla vikana?

Last edited: Sep 14, 2006
  2. nurmoosta

nurmoosta Active member

Trophy Points:
    66
    Anna sen updaten jyrätä vaikka kymmenen minsaa ja jos ei vieläkään tapahdu mitään niin verkossasi on vikaa; verkkokortti tms asetukset tms.
    Kyseinen prosessi on verkkojuttuja...

3. Ahx1

Ahx1 Member

Trophy Points:
    16
    Se on nyt jyränyt muutaman tunnin, mutta ilman tulosta. Rautamuurinkin otin pois käytöstä. Verkossa on kolme konetta, joissa muuten ei ole ollut ongelmia. Verkkokortti voi olla syyllinen, en siitä tiedä. Pitää testata vielä toisella kortilla.

Otin automaattisen päivityksen pois käytöstä ja silloin ei ongelmaa ilmennyt, joten jokin tuossa windows updatessa vaan mättää.

4. Paukkis

Paukkis Member

Trophy Points:
    11
    Minä en edes käytä koko joutavaa update sivua. ei sieltä mitää hyödyllistä saa kuitenkaan. winxp pro ja sp2 koneessa ja muuri & virus softa ja pysyy puhtaana eikä jumittele ne winkun turhanpäiväset päivitykset

5. Ahx1

Ahx1 Member

Trophy Points:
    16
    Automaattisella updatella se päivitti kaksi juttua. Toinen oli installer 3.1 ja toinen joku muu. Asiaan ei kuitenkaan tullut muutosta.

Sellaisia huomioita olen havainnut, että alussa odottelee minuutin pari niin svchost jumittuu ja taskmanager jumittaa täysin. Muuten kone toimii normaalisti. Tässä varmasikkin siis käynnistyksen yhteydessä avautuu jokin palvelu tai ohjelma, joka saa koneen jumiin. Mikä tällainen voisi olla?

Share This Page