svchost.exe kaatuu

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Ylip, Aug 12, 2003.

1. Ylip

Ylip Member

Trophy Points:
    11
    svchost.exe siis kaatuu kesken kaiken, jonka jälkeen ohjelmien käynnistys ei onnistu, sekä mm. "drag&drop"-toiminto on pois käytöstä...

Mikä neuvoksi?

2. jylppy85

jylppy85 Regular member

Trophy Points:
    26
    Veikkaan sinun omistavan W2k käyttiksen... mulla sama ongelma mutta ainoa mikä ei toimi tuon jälkeen on kopio/leikkaa - Liitä toiminto.

3. Portsu73

Portsu73 Guest

Se on se uusi mato joka on tullu. Myös mplayeri lakkas mulla toimimasta. Itse formatoin koneen. Oli onneksi Ghostilla otettu image.

4. d_2ned

d_2ned Regular member

Trophy Points:
    26
    itselläni tuo exe kaatui kerran toissapäivänä ja nortonin windoctor älähti viallisista application/com asennuksista. ajelin ad-awaren ja nortonin checkit läpi ja buuttasin -> no prob.

5. Ylip

Ylip Member

Trophy Points:
    11
    joo, win2k on ja f:lla alkava viruksentorjuntaohjelma. Nyt uusien sovellusten asennus ei onnistu, eli en saa esim. mainittua windoctoria koneeseen vaikka haluaisin.

Ad-aware ei auttanut.

svchost.exe ei kaadu heti koneen käynnistyessä, vaan konetta voi jopa käyttää hetken ongelmitta.

Kone valittaa vähäistä muistin määrää, vaikka prosesseja ei olisi päällä lainkaan.

6. d_2ned

d_2ned Regular member

Trophy Points:
    26
    joo sama show oli mulla. etkö sä saa sitä sun f:llä alkavaa viruksentorjuntaa käyntiin, vai..?

7. Ylip

Ylip Member

Trophy Points:
    11
    F-secure lähtee käyntiin kyllä. Olen manuaalisesti poistanut virustiedostot, eli kone on ns. virusvapaa, mutta nyt hieman alkaa huumori loppua tämän ongelman kanssa...

Symantecin tuotetta asentaessa kone ilmoittaa, että: koneesi saattaa olla saastunut, ja asennusta ei voi suorittaa loppuun..

8. d_2ned

d_2ned Regular member

Trophy Points:
    26
    koitas buutata vikasietotila tai muu vastaava cliini buutti ja kato mitä tapahtuu, pääsetkö tonkimaan konees sisuksia..? jotenkin tuntuu että sulla lataa se kone jotain kuraa käynnistyksen yhteydessä jota ei pitäis. mulla tosiaan toi ongelma ratkes noilla eväillä mutta voipi olla että levyn putsaus ja vinkan uudelleen asennus tekisi hyvää, ja pitäisihän sun backuppejakin päästä tekemään jos se sun kone vain on tolleen "puoliksi" tukossa..

9. Käyttäjä

Käyttäjä Member

Trophy Points:
    16
    Mulla oli toi sama virus. Se lähtee poistamalla msblast.exen windows\system32 hakemistosta ja sitten poistat rekisteristä seuraavan rivin 'HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\windows auto update'

Siellä voi myös olla windows alihakemistossa h4x0r.exe niminen tiedosto ja rekisterissä 'HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\h4x0r.exe´

Noi poistamalla pitäis lähteä. F-Securen sivuilla on semmonen f-lovsan-ohjelma jonka pitäisi se poistaa, mutta mulla se ei ainakaan toiminu, niin piti sitten itse poistaa kaikki hötöt jä römpöttimet.

10. Ylip

Ylip Member

Trophy Points:
    11
    Muiden mukana tuo lovsan oli koneellani, Muman aiheuttaessa myös päänvaivaa.. poistin msblast.exe:n system32-kansiosta sekä rekisteristä, mutta svchost (tai jokin sen käyttämä ohjelma) on saanut siipeensä..

Kaikkiaan rekisterin run:sta olen poistanut n. 7 sinne kuulumatonta exe:ä...

system32:een taasen oli pesiytynyt uskomaton määrä harmillisia madonpoikasia.

Kohta lienee ainoa vaihtoehtoa alkaa jyrätä konetta uusiksi?

11. LukeWader

LukeWader Regular member

Trophy Points:
    26
    tuolta löytyy lääke...http://www.europe.f-secure.com/v-descs/msblast.shtml

Share This Page