Ongelma on sellainen että koneessani on kaksi kiintolevyä, joista toinen on ns. varasto, joka sisältää vain mpeg-4 tiedostoja. Käytän tätä ”varastoa” harvoin ja olen säätänyt xp:n sammuttamaan kiintolevyt muutaman minuutin päästä käynnistyksestä. Sammutan kiintolevyn siksi koska molempien kiintolevyn ollessa päällä koneen kotelo pitää ärsyttävää resonanssiääntä. Mutta päivän mittaa kiintolevy käynnistyy vähän väliä itsekseen ja olen tutkinut että syynä on svchost.exe joka käy aika ajoin ronkkimassa kiintolevyltä system volume information kansiota aiheuttaen kiintolevyn käynnistymisen. Olen tuhonnut kyseisen kansion eraser ohjelmalla, mutta se ei vaikuttanut. Näitä svchost ohjelmia on kuusi kappaletta käynnissä koko ajan jos sillä on jotain merkitystä. Onko tälle ongelmalle jotain tehtävissä?
Se on jokin palvelu jota Svchost.exe ajaa. Esim. Process Explorerilla näkee mitä kukin Svchost.exe ajaa, ja niistä voi yrittää päätellä mikä palvelu levyä käy kurkkimassa ja kokeilla myös sammuttaa ko. palvelua ellei se ole kovin tärkeä. Kuvat selventänevät asiaa.
Kiitos opin taas jotain, schedule palvelun poistaminen näyttäs auttavan, koska tän päivän aikana en ole havainnut että kiintolevy olis käynnistynyt omia aikojaan.