svchost.exe suuri muistikulutus apua!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by romurauta, Nov 1, 2010.

1. romurauta

romurauta Guest

Yleensä nua mun svchostit vie ihan sikana muistia siis pahiten vievä svchost vie 200 000kt
    ja seuraavaksi 130 000kt, tää on 4 vuotta vanha läppäri, windows vistalla, ja oon karsinut kaikki turhat prosessit silti muisti on nyt 39% mikä vikana, annan tän läppärin mun äidilleni kun saan uuden koneen mutta en halua että kone on tosi hidas kun annan sen sille, apua siis tarvitaan, mulla on kaksi virus turvaa muuta pidän yhtä vain käytössä: Malwarebytes ja comodo. koneella ei ole viruksia tai muuta vastaavaa,

2. apumies

apumies Regular member

Trophy Points:
    26
    Kannattaa formatoida kovo ja asentaa windows uudestaan jos annat koneen äidillesi.Eipähän jää mitään turhia ohjelmia ja prosesseja(eikä omia tiedostoja)koneelle.

3. romurauta

romurauta Guest

Kiitos avusta :)

4. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Muistia se vie ihan samalla lailla uudelleenasennuksen jälkeenkin. Muistia siellä vie mm. Indeksointi, Superfetch, medianjakopalvelut, jne.

Voit tarkastella mitä se svchost tarkemmin ottaen tekee lataamalla esim. Process Explorer -nimisen softan.

5. jkstone

jkstone Guest

Haittako se? Vista vie muistia, siitä et mihinkään pääse.
    Koneen tiedotkaan eivät olisi pahitteeksi.

6. apumies

apumies Regular member

Trophy Points:
    26
    Muistia vista tosiaan tykkää käyttää,vaikka olis juuri asennettu.
    Ajattelin vaan lähinnä yksityisyyttä kun ehdotin uudelleen asennusta.Usein koneelle tulee myös asennettua (paljon) turhia ohjelmia ja muuta sälää mistä jää koneelle merkintöjä esim. rekisteriin.

Share This Page