Yleensä nua mun svchostit vie ihan sikana muistia siis pahiten vievä svchost vie 200 000kt ja seuraavaksi 130 000kt, tää on 4 vuotta vanha läppäri, windows vistalla, ja oon karsinut kaikki turhat prosessit silti muisti on nyt 39% mikä vikana, annan tän läppärin mun äidilleni kun saan uuden koneen mutta en halua että kone on tosi hidas kun annan sen sille, apua siis tarvitaan, mulla on kaksi virus turvaa muuta pidän yhtä vain käytössä: Malwarebytes ja comodo. koneella ei ole viruksia tai muuta vastaavaa,
Kannattaa formatoida kovo ja asentaa windows uudestaan jos annat koneen äidillesi.Eipähän jää mitään turhia ohjelmia ja prosesseja(eikä omia tiedostoja)koneelle.
Muistia se vie ihan samalla lailla uudelleenasennuksen jälkeenkin. Muistia siellä vie mm. Indeksointi, Superfetch, medianjakopalvelut, jne. Voit tarkastella mitä se svchost tarkemmin ottaen tekee lataamalla esim. Process Explorer -nimisen softan.
Muistia vista tosiaan tykkää käyttää,vaikka olis juuri asennettu. Ajattelin vaan lähinnä yksityisyyttä kun ehdotin uudelleen asennusta.Usein koneelle tulee myös asennettua (paljon) turhia ohjelmia ja muuta sälää mistä jää koneelle merkintöjä esim. rekisteriin.