Eli tiedän, että tämä on joku wintoosan oma juttu, mutta kun mulla on näitä 3 ja yksi vie muistia sellaiset 15 000kt ja muut 700-1100kt. Käynnistäessä tämä huudattaa suoritinta 100% ja muistia 30 000kt ja muistia mutta sitten kun kone on ladannut kaikki ohjelmat, se rauhottuu ja asettuu 15 000kt ja 0% suorittimeen. Joskus se alkaa huutamaan kesken surffailun ja mesettämisen, joka on rasittavaa kun se jumittaa ohjelmat. Toisin, tämä kyllä loppuu heti kuin seinään, kun kyseisen prosessin sulkee. (Voiko siitä olla jotain haittaa, kun niin se ainakin varoittaa prosessia sulkiessa?) Tietääkö joku mitä tää vois olla? =)
Mulla näitä on 13 tätä kirjoittaessa käynnissä ja yksi vie n. 49000kt En katsonut sen tarkemmin mitä tuon "isäntäpalvelun" alla pyöri... Se, että ajoittain lyö prossunkäytön ylärajoille voi johtua vaikka mistä tahansa, kuten liian rajut asetukset virusturvassa yms. Vähän liian vaikea antaa mitään suoria ohjeita mutta käväise MikkiSoftan tukisivuilla ja kokeile googlettaa. Karsi myös turhaan käynnistyvät ohjelmat Winukan starttauksen yhteydessä. Niinjoo, tuo voi myös johtua viruksesta...
Malwarebytes' ei mitään löytänyt, eikä toi f-securen online scanner eikä myöskään kaspery. Tää kone kyllä on joskus niin sairaan hitaalla tuulella, esim mese rasittaa kauheena ja ennen se ei oo noin paljoo rasittanut. Ja nykyään ei edes voi musiikkia kuunnella ja surffaila netissä samaan aikaan. Tässä on ollu satoja troijaneita (ei pitäis olla enään) ja ccleaner ajettu säännöllisesti ja ei oo mitään pelejä, ja kovotilaa vielä ainakin 100gt (C aseman koko 120gt)! Myös kone huutaa jatkuvasti että näennäismuistin koko on liian pieni vaikka sitä oon suurentanu paljonkin :s Joskus se ilmoitta sen tuolla ruudun alapalkissa ja joskus se nakkaa errorin keskelle ruutua.. E: TYPO VIT
Oletko milloin viimeeksi eheyttänyt kovon? Windowsin oman eheytys ohjelman kannattaa ajaa muutaman kerran läpi, että eheyttää kunnolla. Myös winnukka saattaa olla jotenkin solmussa, siinä tapauksessa kannnattaa kokeilla korjausasennusta ensin ja jos ei auta formatoi ja asenna kaikki uusiksi.
Kovon oon eheyttänyt ja järjestänyt uudelleen, mutta ei sillä oikein kovin suurta vaikutusta näyttäisi olevan. Kai se on myönnettävä, että kone vain on todella surkea kun ei tässä viruksiakaan näytä olevan. E: [offtopic] Onkohan tuo normaalia, että prosesseissa on kaksi rundll32.exeä?, molemmat on kirjoitettu pienellä, toinen vie ehkä 80kt muistia ja toinen 120kt. E: En osaa formatoida eikä minulla ole winukan asennus cd'tä.
Hanki, kopioi tai lainaa asennus cd ja käytä omaa lisenssiavainta. Näiltä sivuilta oppaista löytyy ohjeet windowsin uudelleen asentamiseen ja formatointiin joka tapahtuu asennuksen alkuvaiheessa.
Formatointi tyhjentää koko levyn, voit kokeilla korjausasennusta joka säilyttää ohjelmat ja tiedostot. Korjausasennus saattaa windowsin tehdas asetuksiin ja korjaa mahdolliset virheet käyttiksessä. Oppaissa on ohjeet korjausasennukseen. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/313946
Tuo svchost.exe ajelee dll tiedostoja ja kyllähän ne muistia vie. Onneksi niitä pääsee kattelee tasklistin svc valinnalla. Sitä nettiliikennettä voi katella netstat komennolla ja etsiä esim. kuuntelutilassa olevia pidejä, jotka sitten näkee myös tasklistin avulla.