Hei Toi svehost.exe bugaa aina kun pelaan css... Eli se näyttää vihesanoman SVEHOST.EXE ON HAVAINNUT VIRHEEN jne. Se ei ole kivaa kuolla aina jonkun sveduhostin takia
Niin, ja oon kokeillu noita Registry mechanicia ja Registry smarttia, jotka kai väittävät korjaavansa ton svehostin, mut eipä ole korjanneet.
Kumpi: svchost.exe vai svehost.exe Ylempi on windowsin normiprosessi, josta virheenseulonta voi olla todella vaikeaa, mutta... Alempi on virus (lue 1, 2, 3) Jos se on tuo virus, mene tuonne tekemään HJT-logi. Saat sieltä putsausapua.
Näissä nimissä kannattaa olla tulevaisuudessakin tarkkana. Yhden pienen kirjaimen tai pisteen ero ja Windowsin priosessi muuttuu käynnistyslohkoja tuhoavaksi virukseksi. Esimerkkinä explorer.exe josta monia muunnoksia. Mutta svchost ei ole paha vaan winukan oma prosessi niinkuin BlasterX sanoikin. Se toinen sitten taas...
Erityisen tarkkana pitää olla siitä missä laillisenoloinen ohjelma sijaitsee, esim. jos svchost.exe sijaitsee C:\Windows -kansiossa (C:\Windows\system32 -kansion sijaan) on asiat hassusti.
En mä nyt IHAN tyhmä oo, tohon svchostiinhan on netti ohjeita täyynnä, eli en todellakaan sitä tarkoittanut.
Olen juu, lukenut, että se saattaa olla virus. HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Run Windows Print Spooler = "SVEHOST.EXE" HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\RunOnce Windows Print Spooler = "SVEHOST.EXE" Sen verran olen ymmärtänyt, että jos kansiossa HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Run tai kansiossa HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\RunOnce ei ole tiedostoa Windows Print Spooler, tämä prosessi ei ole virus, ja minullahan ei noissa kansioissa tuota tiedostoa ole, joten se ei kai ole virus? Siirryin tosin käyttämään Vistaa, ja siinähän tuota virhettä ei tule
Tuskin täällä kukaan ketään tyhmänä pitää, täällä vaan tulee jatkuvasti vastaan yllätyksiä autettavien osaamistasossa, joten välillä on varmisteltava tarkkaan. Ja itse ongelmaan, suosittelisin ottamaan sen Hijackthis -lokin jota sinulle jo aikaisemmin ehdotettiin, laita se kuvauksen kera HijackThis-logit -osioon Ohjetta löydät tästä http://neko.1g.fi/ohje/hjt-skanneri.html
Pidä sitten Vistasta parempaa huolta! Esim. pidä UAC päällä ja käytä normaalitiliä päivittäisessä käytössä.