Asensin sygaten personal firewall pro:n ja ei mitää vikaa tullu asennuksessa jne mut jostain syystä en pääse selaamaan mun verkkoa enään ja enkä pääse toiselta koneelta surffailemaan nettiin. Missähän mahtaisi olla vika? Hyväksyin kyllä laniliikenteen kun se alussa siitä kyseli mut ei se kyllä siltä näytä.
mulla on ollu iha samoja ongelmia sygaten kanssa, jotenki sun normaali ip muuttuu ns. "haamu" ip:ks ja siten ei pääse nettiin, vaihoin koko p****n pois norttoniin ja taas toimii
Ei se sygate sitä ip:tä muuta vaan NAT joka löytyy siitä modeemista. Kuinka ne koneet on kytketty verkkoon? (eli minkälainen lähiverkko) Edit: eihän vain windowsin oma palomuuri ole käytössä? jos on ni ota pois
itellä on iha normi 2mb adsl iha suoraa seinästä koneesee, sygaten kanssa mulla on ollu melkei aina toi ongelma, soittelin sonerallekki aikoinaa ku ei päästä nettii ollenkaa vaikka yhteys oli päällä...
Mun lähiverkko on sellanen et seinästä tulee piuha modeemiin (Paradyne ADSL2+ bridge-router 230) ja modeemista piuha serveriin usb:llä ja serveristä toiselle koneelle ristiinkytketyllä RJ-45 verkkopiuhalla. Eli serverillä pääsee nettiin jne mut toiselta koneelta ei pääse edes selailemaan serveriä lähiverkossa mikä ennen oli mahdollista. Ja windowsin omat palomuurit on pois päältä kans. Tuosta "Microsoft generic host process for win32 services" -kohasta en oo varma, mut miten tuo vaikuttaa tarkemmin asiaan?