system32

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by vermo, Mar 13, 2005.

  1. vermo

    vermo Guest

    onko jotain ohjelmaa millä voi poistaa turhia tiedostoja kyseisestä SYSTEM32 kansiosta?? ettei koneen käynnistyksessä kestäisi niin kauaa... eli mistä tietää mitä ???.dll tiedostoja voi poistaa että kaikki ohjelmat toimisivat??? eikö tule aina uus dll tiedosto kun asentaa jotain uutta koneelle?? haluaisin saada koneen käynnistymään nopeammin mutta en tiedä mitä voisin tai uskaltaisin poistaa sieltä?? osaako joku auttaa?? kiitoksia jo etukäteen.
     
  2. sniperfin

    sniperfin Regular member

    Joined:
    Dec 8, 2004
    Messages:
    990
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eipä siellä juuri turhia käynnistymisnopeuteen vaikuttavia dll tiedostoja ole.Katso mitä ohjelmia sulla käynnistyy windowsin alussa ja estä niiden käynnistyminen mitkä eivät ole välttämättömiä.
     
  3. vermo

    vermo Guest

    mistä nään sen että mitä mulla käynnistyy kun käynnistän koneen... en tiedä mistä sen löytää koneelta? siis sen kansion tai jotain...
     
  4. chopper

    chopper Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 31, 2002
    Messages:
    2,161
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Regeditistä tarkistat 2 paikkaa;

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Currentversion\Run

    Ja

    HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Currentversion\Run

    Noista kahdesta näet kaikki ohjelmat, mitkä käynnistyvät Windowsin käynnsityksen yhteydessä.

    Regedittiin pääset painamalla Windwosnäppäin + R ja kirjoittamalla regedit.
     
  5. vaylinle

    vaylinle Guest

    Toinen helpompi vaihtoehto aloittelijalle.
    Hae internetistä seuraavanlainen ohjelmalla esim. googlella: RegCleaner. Tästä näet heti mitä ohjelmia käynnistyy avattaessa windows. Ja turhien ohjelmien poisto onnistuu myös.
    Löytyy kohdasta: Työkalut ->Rekisterin siivous -> Tee nämä kaikki. Löytyykö paljon ylimääräistä?
     
  6. vermo

    vermo Guest

    ei mulla koneella oikein paljoo turhaa oo.. mut kun olen sinne joskus jonkin verran asentanu ni sitö olis ihan kiva vähä puhdistella ja silleen... kiitoksia kaikille ohjeista!!!
     

Share This Page