Tämän viestin voi poistaa! Kiitos ja sorry. Settings ilmoitti ettei yhtään viestä lähetetty, mutta olikin jo tämä

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Tuometar, Jul 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuometar

Tuometar Member

Trophy Points:
    11

Viesti on palstalla toisella otsikolla, en tiedä miten viesti poistetaan ja onko valtuuksiakaan sitä tehdä itse kirjoittajalla..

Moikka!

Olisi kysymystä paremmin koneita tunteville..

APPLE MACBOOK PRO 13" 2,9GHZ/HD4000/8/750/BT/LION

http://www.kannettavatietokone.fi/Kannettavat/Apple/MD102K*A.html

Yllä on kone jota olen katsellut ja tuo hinta on aivan maksimi (voisi olla vähemmänkin). Olettaisin tuon olevan riittävä kapasiteetiltaan, en tiedä voiko lisätä muistia vielä ja nopeuttaako se, onko ees tarvettakaan. Kuitenkin varmasti huima ero nykyiseen kuumenevaan 2 G aser aspire 5520:n! Oletan kuitenkin, että 8 gt muisti pitäisi riittää? vai tulisko olla 16gt?

En vaan sitten tiedä mitä eroa macin käytössä on mitä pc:n kanssa.. tärkeä on mulle, että kone on luotettava ja tehokas. Vaatiiko mac jotain omia liitäntöjä saako normaalisti liitettyä esim hp:n näytön siihen jne. mitä en ehkä osaa kysyä ees niistä systeemeistä mitä macissä on toisin kuin pc:ssä.Ilmeisesti virusten kanssa ei ole ongelmaa mac- koneiden kanssa..

Tarvitsen koneen kuvankäsittelyyn (photoshop elements), piirtämiseen (wacom intuossilla, en vielä ladannut piirto-ohjelmaa), ja toisinaan haluaisin katsoa elokuvia. On erillinen näyttö HPZR22w, mihin olen kuvankäsittelyssä tyytyväinen näillä näkymin.

Katsoin hp:n elitebook koneita, mutta ne ovat tosi kalliita.. Ja en osaa verrata onko ne vastaavia. En myöskään osaa tuunata/rakentaa itse konetta, jolloin ehkä voisi saada itselle sopivan ja edullisemmin kuin pakettiratkaisun? Sen olen huomannut että valikoimaa on paljon ja se joka ei tunne koneita on hukassa mainostekstien kanssa.

Olisiko täällä tietoa siitä mikä olisi vastaava luotettava pc (ei aseria!!!) ja saako edullisemmin. Ymmärtääkseni muisti, prosessori ja grafiikka kortti ovat olennaisia, jotta kone olisi tehokas. Näyttö ei kannettavassa ole tietty kuvan käsittelyyn, mutta saa sekin olla hyvä, käytän ulkoista näyttöä kuitenkin kotona.

Ja jos on ehdotuksia pöytäkoneelle, joka olisi kenties halvempi ja/tai saisi tehokkaamman samalla hinnalla niin otan ehdotuksia vastaan mielellään.

Koneen käyttötarkoitus:

Pitäisi pärjätä hyvin seuraavat n. 5 vuotta koneella. (Mahdollisuus muistin lisäämiseen tms. koneen kohentamiseen?)

- Valokuvien käsittely, myös isoja tiedostoja! yms. toistaiseksi ohjelmilla Photoshop elements ja joku piirto-ohjelma (jota en ladannut kun ei tiedä onko pc vai mac tulossa) wacomin kanssa.

(- Elokuvien katselu ja netti)

Last edited: Jul 25, 2012
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page