Vaikka lähikaupasta. Tai joltain huoltoasemalta. Tai sitten jonkun rekrytointifirman kautta jotain viikonloppukeikkaa.
Vähän vaikea sanoa. kannattaa katsoa MOLin sivuilta jos sattuisi löytymään sinulle sopiva työpaikka (itse löysin sieltä ollessani PA koulun aikana). Töitä hakiessasi kannattaa mennä paikanpäälle käymään ja antaa ensivaikutelmasta paras mahdollinen, niin saat varmasti töitä. Itse olen kaupungin TPKlla, RTKlla, Electroluxilla, microtuessa sun muissa pieniä aikoja töissä. Ei kannata vaatia pitkiä aikoja. Sitten jos kantti kestää niin mene johonkin puhelinmyynti firmaan töihin ne ottaa aina itse kokeilin ko. työtä kk verran ja otin lopputilin. Kuten jokainen tietää tulee melkosta settiä ihmisiltä joille soittaa
Varmaan paras tulos saadaan, kun kysyy kaikista mieleentulevista paikoista. Mitään menetettäväähän siinä ei ole, vaikka kaikenlaisista pikkufirmoista paikkaa kysyisikin. Tarjonta riippuu tietysti paikkakunnasta, isommissa kaupungeissa tulevat mieleen hampurilaispaikat edellä jo mainittujen lisäksi. Ja riippuuhan se paikan saanti joskus omasta osaamisesta ja harrastuksistakin. Tunnin puhelinsoittokierros selvittää varmasti jo tarjontaa aika hyvin. Sähköpostikin toimii joissain firmoissa, siihen vaan on helpompi jättää vastaamatta, eikä synny niin henkilökohtaista kontaktia.
Hyvät tavat etsiä duunia on lähetellä firmoihin kyselyjä josko duunia heiltä löytyis ja sitten tietty kannattaa kysellä työkkäristä mitä heillä on tarjota ja miten he voivat haussasi avustaa. Käsittääkseni he nykyään sitä vielä tekevät(ainakin 90-luvun alussa tekivät..). Suositan että mikäli mahdollista pyri hakeutumaan koulutusta vastaavalle alalle. Siitä on hyötyä opiskelijalle monella tapaa esim. työharjottelut voit toteuttaa noina ilta- ja viikonlopputöinä, tietenkin tämähän on opinahjo kohtainen asia. Ja myös siirtyminen koulutustaan vastaavaan ammattiin on huomattavasti helpompaa kun on jo jotain kokemusta alalta.
Joo pitää katsoa johonkin autokorjaamolle, kun opiskelen autoasentajaksi(kolmas vuosi alko just). mutta epäilen kyllä että autoasentajat ei tee yleensä ilta ja viikonloppu töitä (työaika arkisin 8-16) niin ja työpaikka pitäis saada helsingin alueelta,
Monet yhden hengen "pikkupajat" tekevät iltaisin ja viikonloppuinakin töitä, mutta on sitten eri asia, palkkaavatko sellaiset ketään ulkopuolista töihin. Työkokemuksesta on kyllä yleensä hyötyä, vaikkei se olisikaan juuri omalta alalta.