Taas kaverille konetta. ~600e sis. näyttö mukana.

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by nikozjr, Mar 19, 2009.

1. nikozjr

nikozjr Guest

Noniin taas yks kaveri innostu konetta ostamaan ja pyysi minulta hiukan apuja..

tässä itse olen nyt hiukan aikaa ollut ulkona näistä koneen ostoksista niin en oikein tiedä mikä prosessori se nyt on kannatava ostos? AMD:ltä tuli uusia neliytimisiä joku aika sitten saisiko niitä mahdutettua mitenkään noin pieneen budejttiinn.

itse ajattelin hiukan tämän tapaista:
    C2d E7400 (boxedilla menee varmaan 3.0GHZ?)
    HD radeon 4850 512mt (tuo muistimäärä riittäneen 20" näytölle)
    500GB samsung F1 kovo
    4Gb halvinta mahdollista 800MHZ muistia.
    antec sonata 3.
    Asus p5ql 75e (joku halvempi toinen? mikä?)
    + muut härpäkkeet.
    Beng full HD 20" näyttö (HDA paneelilla eli ilman HDMI jutskii)

Että minkäs laisia ja hintaisia nuo AMD uudet ovat? oon lukenut että kellottuvat mutta tuleeko sitten edes paljon lisätehoa vaikka kellottaisi? Boxed coolerilla tuskin kellotelee paljon..

nuo osat jotka tossa on menevät varmaan vähän budjetin yli mutta koitan karsia sen tohon ~600-650eeeroon..

paketti lähtee sitten tilaukseen kun HD 4850 hinnan lasku näkyy suomessa.:)

Ja jos nyt sanotaan viellä että Cod4 on pyörittävä täysillä.
    Mutta tämmösellä koneellahan jo pelailee uudempiakin pelejä kuten Cod5.:)
    JA KIITOKSET NÄIN ETUKÄTEEN VASTANNEILLE!

EDIT:
    Tuolla koitin kysella toisessa topikissa jo että onko tuo hd radeon 4830 miten paljon hitaampi kuin HD radeon 4850?

Last edited by a moderator: Mar 19, 2009
  2. mursu4

mursu4 Guest

3. nikozjr

nikozjr Guest

paljos kelloja tarvittee nostaa et saa tasohin ton 4830 ton 4850 kanssa? saako tolla ati catalyst centterillä sen verta?

paketti näyttää tosi hyvältä.. Mites kotelossa ilma kiertää? eikö tartte lisätuulettimia eikä mitään jos kellottelee ton 4830 ton 4850 tasolle?

EDIT: tossa kattelin tarkemmin näytäs kotelon yläosassa olevan tuuletinpaikka niin sinne vois yhen nexus 120mm flexti laittaa niin saisi lämpöjä hiukan alemmaksi.

Ja p5ql on 2e kalliimpi ja se on uudemmalla/paremmalla piirillä niin taidan mielummin sen ottaa.. vai miten on?

Mites tuol nettorissa tuo Bengin 20" Full hd näyttö mitä vikaa siinä on?
    huomasin että max resot tossa olis vaan 1600x900 onko joku virhe vaan? saan omassa 20" näytössä resoiks 1680x1050.

Last edited by a moderator: Mar 19, 2009
  4. nikozjr

nikozjr Guest

kellään tietoa tosta näytöstä?

5. Gocom

Gocom Active member

Trophy Points:
    66
    No ei tosiaankaan ole virhettä, vaan näytöissä on eri kuvasuhde. Tietystikkään 16:9 -suhteen näyttö ei pysty oman näyttösi 16:10 -suhteen resoluutioon.

Share This Page