Juu eli, nyt on sellanen ongelma, että Vista ei anna winRAR:in purkaa .zip tiedostojani, luultavasti koska User Account Control on päällä, eli mitenkäs tuon saa kytkettyä pois päältä, kun ei tuolla Windows Security Centerissä voi noita juttuja laittaa pois päältä...
http://www.7-zip.org/ Kokeilepa jos toimii paremmin. Aivan ylivoimainen pakkaaja/purkaja- softa tällä hetkellä.
Lisää lusikoita soppaan: UAC:n saa pois päältä start -> control panel -> users Ja siellä sinun userin kohdalla jossan lukee "turn of user account control" jonka jälkeen boot. UAC tuskin kuitenkaan on ongelmana, ellet sitten klikkaile aina sitä "deny" tai "dont allow" tai vastaavaa nappia kun se kysyy että saako winrar tehdä tehtäväänsä.. Mitä se WinRAR sanoo kun ei anna purkaa? Tai mitä Vista sanoo?
Kiitoksia avusta, hommeli nyt korjattu. Syynä oli siis juuri tuo UAC, joka itse jotenkin osittain esti winRAR:in käytön, mutta ongelman sai korjattaua laittamalla UAC pois päältä Ihme vaan kun en huomannu tota säätö-nappulaa siellä User Managementissa. Nyt tuntuu kyllä nuubilta... ;D
Sellaista sattuu Hyvä kun pelittää. Toi UAC on sellanen juttu et.. jos äitini käyttäisi vistaa, sanoisin että pitää sen päällä. Itse kun asensin vistan, UAC oli ensimmäinen juttu mikä kytkettiin pois päältä xD
En ole hirveästi perehtynyt UAC:n mustiseen, jäätävään ja pahoja palvovaan maailmaan... mutta toimiikohan se kuten palomuurit? Kerran annat "oikat" sen käyttää / avaa jokin ohjelma niin ei valita enää. En tiedä kun tosiaan se UAC kytketään heti pois päältä Jospa Chaechu klikannu vahingossa block winrar kun ensimmäistä kertaa sitä käytti. Kyllähän sen saa jostain säädettyä sen ohjelmien listan minkä UAC hyväksyy jne. Jos joku UAC taitaja haluaa vahvistaa tämän spekulaation?
Itse veikkaan että alkup. kysyjä yritti purkaa pakkausta joko systeemin juureen tai Program files -kansioon. Vistassa on siten, että vaikka olisit järjestelmänvalvojana, näihin kansioihin ohjelmalla ei ole järjestelmänvalvojan oikeuksia, ellei sitä ole annettu erikseen (UAC pyytänyt, tai käynnistetty Suorita järjestelmänvalvojana). Yleensäkin, Vista on suunniteltu turvallisemmaksi ja se vaatii totuttelua. Kun käyttäjät ovat vuosia (aikaisemmat Windowsit) ajaneet konetta adminina niin vaikeata se on tottua siihen että joissain kohtaa kone kysyy varmistuksia. Monet ongelmat ovat kuitenkin ns. layer 8 ongelmia (goolella selviää mistä on kysymys, ellei layer 8 haittaa sielläkin). Mutta on hölmöä sulkea nämä varmistukset pois, silloin ollaan taas menty vuosia taaksepäin tietoturvassa. Itse henk.koht en auta esim. Hijackthis -lokien kanssa puhdistamaan konetta jos UAC on kytketty pois päältä, sitä on saatu mitä on tilattu. * Vista on turvallinen jos käyttäjä niin haluaa * Käytä päivittäisessä käytössä normaalia käyttäjätiliä