takaovi?

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by 12562, Nov 7, 2009.

1. 12562

12562 Member

Trophy Points:
    11
    Minusta on alkanut tuntua, että koneelle on tullut jostakin jonkin sortin takaovi. F-securen palomuuri ei torju nykyään juuri mitään (ennen tuli ainakin 1 hälytys parin päivän sisällä)
    Lisäksi windows palomuuri menee pois päältä itsestään.

Kun tarkistin koneeni a-squarella pari päivää sitten niin se löysi f-securen kansiosta jonkin HTML.Silly!IK viruksen (se oli FSUA/content/aquawin32/1257426894/cran.ivd , jonka minä sitten poistin. Poiston jälkeen f-securen virus ja vakoilusuojaus osio muuttui englannin kieliseksi (kun käynnistin koneen uudelleen, niin se oli taas normaali)

Tarkistettuani koneen uudelleen a-squarella ei löytynyt enää mitään. Minusta kuitenkin tuntuu että tässä on vielä joku haittaohjelma. Osaisiko täällä kukaan viisaampi sanoa mitä minun pitäisi nyt tehdä?

2. Micc_o

Micc_o Regular member

Trophy Points:
    26
    Voisit kokeilla F-securen uudelleen asennusta, jos mahdollista.

Lataa koneellesi Malwarebytes Anti-malware tästä linkistä ja päivitä ennen käyttöä aina ja suorita täydellinen scannaus.

1. Lataa HJTInstall.exe
    2. Tallenna ja asenna Hijackthis.
    3. Käynnistä HijackThis.
    4. Aja "Do a system scan and save a logfile". ÄLÄ paina Analyse This-nappulaa, ÄLÄKÄ yritä itse korjata mitään.
    5. Kopioi Muistioon avautuva logi.

Lisää Hjt- ja mbam- logi, joko Afterdawnin Hjt-alueelle tai Virustorjunta.net:iin.

HUOM! Oman hyödyn takia kuuntele ainoastaan fixaajien neuvoja login suhteen!

Share This Page