Talo kuitu ei toimi pöytäkoneessa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by HelmiOpus, Nov 9, 2010.

  1. HelmiOpus

    HelmiOpus Member

    Joined:
    Feb 10, 2010
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Muutin vastikään taloon jossa vuokraan kuuluu 2/2m kuitu yhteys. Ensimmäiset hetket yhteys toimi aivan normaalisti pöytäkoneessa mutta nyt homma ei pelaa enään. Verkkojohdon ollessa koneessa kiinni jokin alkaa kuormittamaan prosessoria nollasta sataan sekunnin kumpaakin. Mikään ohjelma ei task managerin mukaan tätä kuitenkaan tee, kun johdon irrottaa homma alkaa pelaamaan normaalisti. Network center taas väittää että mitään yhteyttä ei ole saatavilla eikä verkkojohtoa ole kiinnitetty. Läppärillä olen kuitenkin saattanut todeta että itse yhteydessä ei ole vikaa.

    Käyttöjärjestelmänä on windows 7 ja olen yrittänyt parhaan taitoni mukaan selvitellä onko koneella örkkejä. Mahtaako asiaan olla jonkunlaista selitystä vai teenkö toisen ketjun Hijack-this osioon jos sieltä saisi lisää tieto?
     
  2. Puhnu

    Puhnu Member

    Joined:
    Jul 22, 2007
    Messages:
    23
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei

    Meneekö tietokoneesta suoraan johto seinään vai onko välissä adsl boxi?

    Onko virustorjunta ja palomuuri asennettu ja päällä? Oletko kokeillut ilman ja kanssa?

    Asennuksen jälkeen oletko käynnistänyt koneen uudestaan (auttaa suurimmassa osasta tapauksia)
     
  3. HelmiOpus

    HelmiOpus Member

    Joined:
    Feb 10, 2010
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ei ole modeemia välissä, suoraan menee atk-pistokkeeseen seinään. On tullut kokeiltua ilman palomuuria ja palomuurin kanssa. Virustorjuntaa en ole sammutellut. On tullut boottailtua konetta ilman tuloksia. Sitten kuten nyt, yhteys toimii aivan moitteetta. Ihmetyttää suuresti, koska ei ole tullut tehtyä mitään muutoksia asian tiimoilta. Läppärissä yhteys toimii aina moitteetta, tässä pöytäkoneella tuntuu olevan aivan tuurista kiinni. Ensin ajattelin että saattaako µtorrentin käyttö yhtäkkisesti katkaista yhteyden mutta ei vielä ole ainakaan vaikuttanut mitenkään.
     

Share This Page