Taloyhtiön laajakaista - avoin kaapelointi ei toimi pöytäkoneilla

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Xakara, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xakara

    Xakara Member

    Joined:
    Aug 2, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei, minulla on tällainen ongelma että olen juuri muuttanut uuteen kotiin ja ennen olen käyttäneet ADSL-modeemia, mutta uudessa talossa ei päätelaitetta tarvitse. Netti toimii vanhalla kannettavallani mainiosti, mutta jostain syystä kummallakaan kahdesta pöytäkoneestani ei toimi ollenkaan. Koneet eivät edes tunnista verkkokaapelia, vaikka samasta nettipiuhan kohdasta kannettavani toimii täydellisesti. Täällä on siis sulakelaatikossa paljon nettipiuhoille paikkoja, joista saa yhdistettyä eri huoneiden seinissä oleviin nettipaikkoihin. Olen testannut paria eri paikkaa, ja kannettava toimii mutta pöytäkoneet eivät. Sulakelaatikosta löytyy "Tuleva puhelin" ja "Tuleva atk" paikat, joista kummastakin netti toimii kannettavallani suoraan nettipiuhalla yhdistettynä, mutta pöytäkone ei tunnista.

    Arvelen vian olevan pöytäkoneideni verkkoasetuksissa, mutta minulla ei ole aavistustakaan miten niitä saisin muutettua. Onko kenelläkään uusia ideoita mitä tehdä? Ajureiden pitäisi olla kunnossa, kerta tämä ikivanha kannettavakin toimii (yli 5 vuotta vanha ja mitään ei ole päivitetty tietääkseni).
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page