Niin tälläinen -> http://www.aijaa.com/v.php?i=002598956444.png kone olisi tulossa kasattua niin tuosta piti vielä kysymän, tartteeko tuohon pakettiin lisätä mitää "piuhoja" tai semmosia jotta tuon saa sitten toimimaan?
Mitä vois tarvita, SATA kaapel ija powerin virtajohto. Powerin mukana pitäis tulla virtajohto ja emon mukana muut tarpeelliset kamat (SATA piuha) http://www.youtube.com/watch?v=Ybmqpqe6QT0
nyt se coolerin vaihtaisin itse mugen 3 , ja tota poweria ei kannata , et tarvi noin isoa plus toi on vitun äänekäs joten ota tämä : http://www.jimms.fi/tuote/RX-6300
Mun tuttu, joka on kasaillu aika monta konetta ja tietää nää asiat mielestään, sano että jos 580:n meinaa kellottaa ja prossun myös, ni 750W just sopiva, 630W tai 650W liian pieni...
Välikysymys. Kuinka hiljanen kotelo toi Fractal Desing Arc Midi ATX-kotelo on? Samaa tasoa kuin Define R3?
Riittää 630w. Oma asia, jos haluaa ylimitoitetun powerin sinne möykkäämään. GTX 580 SLI tarvii (laadukkaan) 850w virtalähteen ja riittää vielä kellotamiseenkin, niin ei tuo setti voi tarvita 750w virtalähdettä.
käy mutta sanoinkin että en ymmärrä mihin tarvitsen noin paljon tehoja et pitää ylikellottaa noin hyvät osat joissa puhtia riittää jo valmiiksi ?
Laskeskelin että nuo osat reippaasti ylikellotettuna voisivat viedä maks 35A aivan täydessä rasituksessa. (löytyy laadukkaissa 500w virtiksissä) Ja jos ei halua että poweri pauhaa rasituksessa ihan täysillä niin ottaa vaikka jonkun powerin jossa on esim 50A 12V linja. Sellainen löytyy tuosta 630w virtalähteestä. Jos sli:tä suunnitelet niin silloin voin jo suositella yli 700w virtiksiä. Ja ota noctuan coolerin tilalle mugen 2 tai 3 ,corator DS tai vastaava. Tulee halvemmaksi eikä jäähdytystehossa ole isoa eroa.
Se että mikä on äänekäs, on melko subjektiivinen käsite. Eli kaikki ihmiset kokevat äänet eri tavoin, jonkun mielestä hiljainen tuuletin on toisen mielestä äänekäs. Myös äänen sävy vaikuttaa äänen miellyttävyyteen. Itselläni ei Definestä ole kokemuksia, mutta olettaisin sen olevan hieman Midiä hiljaisempi mukana seuraavien äänenvaimennus mattojen ansiosta. Tossa vieressä lattialla (korviin matkaa noin metri lähimmästä tuulettimesta) mulla on toi Midi. Olen itse vielä lisännyt kotelon kattoon kaksi 140mm Nexusin tuuletinta, ja edessä sekä takana ovat Fractalin omat, kotelon mukana tulleet 140mm tuulettimet (kaksi edessä ja yksi takana). Näiden lisäksi prossulla on Noctuan NH-U12P-SE2 jossa kiinni yksi SilverStonen 120mm AirPenetrator. Kyseisen Airin olen tyrkännyt kotelon mukana tulleeseen tuuletin säätimeen, tuosta riittää mukavasti tehoa pienilläkin kierroksilla, ja tällöin se on myös (mielestäni) hiljainen. Sitten tietty näytönohjain huutaa kunhan sillä jotain nettiselausta rankempaa alkaa harjoittamaan (pelaamista), tuonkaan meteli ei edes täydessä rasituksessa ole vielä omaan korvaani liian epämiellyttävää, eikä siihen pelin tiimellyksessä edes kiinnitä huomiota. Tuon mekkalan peittää pelien omat äänet hienosti. Powerina on Corsairin HX620W, mistä ei ainakaan ole omassa käytössä missään vaiheessa tehot loppuneet kesken, eikä se myöskään ole äänekäs, edes oikeassa rasituksessa. Kyseinen poweri on hoitanut väliajoin CrossFire sekä SLI settejä (mm, GTX 260 SLI, GTX 275 SLI, HD 4890 CF).. Mikä minua ihmetyttää on että tuota XFX:n poweria sanottiin tässä v*tun äänekkääksi, onkohan vastaajalla itsellään kyseinen virtalähde, vai mistä tieto on peräisin, kaverilta vaiko peräti netistä? Virtalähteet kuten kaikki muutkin komponentit ovat yksilöitä, vaikka ne liukuhihnalta tulevatkin, eli mikäli jossakin testatussa yksilössä on ollut äänekäs flekti (vaikkapa flektin moottorissa tai laakereissa jotain vikaa, tämä lisää ääntä). Eli ellei ole oma kohtaisia kokemuksia, vaan mutuilulla mennään, ei kannata sanoa asiasta. Tietty mikäli omistat, ja olet takuuseenkin pistänyt, ja vielä monissa revikoissa sekä foorumeilla asiasta ollaan sanottu niin sitten pyydän kohteliaasti anteeksi. Itse en ole tosin törmännyt moisiin kommentteihin. Kannattaa muuten muistaa että noissa Nexusin powereissa on ollut aikoinaan runsaasti laatu heittelyä (samoin kuin nykyisissä Corsaireissa, joista kannattaa varmistaa valmistaja ennen suosittelua). Onhan Seasonicillakin joskus ollut joitain ongelmia, mutta riittävän vähän jotta sitä oltaisiin liiaksi noteerattu missään. Juuh, eli tällänen Pii'itkä offtopicci tällä kertaa. Itse kokoonpanoon sanon sen verran että hyvältä vaikuttaa. Coolerista voi olla montaa mieltä, kaikki ehdotetut ovat loistavia. Kyseinen Noctua, mikä paketissa on, kuuluu kolmen tehokkaimman ilma coolerin joukkoon (NH-D14, SilverArrow sekä Phanteks). Tietty, jos säästää haluat saat myös tehokkaan coolerin Scytheltä Mugenin muodossa, tai Coratorin ostaessasi. Hiljaisuudesta pitävät varmasti arvostavat sekä Noctuaa että Scytheä. Eli lyhyesti: nykyinen kokoonpano on loistava, ei ole pakollista tarvetta muuttaa mitään.
Minusta tuo XFX 750W on ihan hyvä, KOSKA siinäkin on yksittäinen, tehokas +12V linja (maks. 53A/636W) JA minua ei se powerista tuleva ääni haittaa mitään, KOSKA sitä ääntä kuitenkin tulee jokaisesta powerista, niin se ei ole niin tarkkaa tuleeko sitä pari desibeliä enemmän tai vähemmän. Tärkeintä on tehot, ja kunnon kajarit ja subbari peittävät koneen äänet mennen tullen.
Spinpoint 85e? Aivan älytön hinta, kun juuri vähä aika sitten se oli viellä 50e. Ai että sulla niinku tulee kaiuttimista kokoajan jotain? En XFX:n melutasosta tiedä, mutta voin sanoa, että osat powereista osaa olla aika äänekkäitä (kuten coolermasterin gx750w), huomas aika selkeen eron tuollaisesta nexukseen vaihtaessa. Tehot eivät olleet siis tärkeintä ainakaan minulle, vanha oli 750w ja nykyinen 530w.