Tarvitaan nopeampi netti

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by VilleVauva, Dec 9, 2013.

  1. VilleVauva

    VilleVauva Member

    Joined:
    May 31, 2010
    Messages:
    55
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Mulla on tällä hetkellä käytössä läppäri, jossa on "kiinteämokkula" Saunalahdelta. Saunalahden nopeustesti antoi seuraavat tulokset: nopeus: 3.91 Mbit/s ja lähetysnopeus 0.72 Mbit/s. Pääsääntöisesti netti pelittää ihan mukiin menevästi mutta välillä videoiden katsominen on turhauttavaa esim. youtubesta, katsomosta ja erityisesti ruutu.fi:stä.

    Tästä tuskastuneena oon päättäny laittaa uuden netin. Netin ei välttämättä tarvitse olla mikään supernopea, kunhan vaan videopalvelujen ja netin surffaaminen on kitkatonta. Millainen netti mun sitte kannattais laittaa?

    Tsekkailin, että nopein kiinteä netti tähän taloon olis DNA:n Tuplakaista DSL 40 (54,90 e/kk 24kk ajan + 4G ilmatteeks 24kk). Kuulostaa vaan vähän turhan kalliilta mun makuun ja kun DNA:n sivulla sanotaan, että DSL 24:lla olis nettivideoidenki katselu "sujuvaa". Mitä se "sujuvaa" sitten ikinä onkaan. Toi DNA Welho DSL 24 maksaa 29,90 e/kk 24kk ajan. DNA:lta saa ilmeisesti päätelaitteenki ilmatteeks sopimuksen ajaksi.

    Saunalahdelta nopein on Saunalahti ADSL, 20M/1M FullRate (18kk 46,80€/kk mut ekat 6kk -50%). Soneralta puolestaan nopein on Sonera Laajakaista ADSL 24/1 Mbit/s (29,90 €/kk 24kk ajan)

    Noista nyt kuulostais kaikkein järkevimmältä toi DNA:n DSL 24.

    Mut entäs toi 4G ku se näyttäis olevan aika edullinen verrattuna noihin kiinteisiin. Asun Oulun keskustassa ja kuuluvuuskarttojen mukaan tänne sais kaikkein nopeimman 4G:n. Saunalahden 4G super (max 100 Mbit/s) maksaa 19,90€/kk 24kk ajan. DNA Veppi 4G (max 150 Mbit/s) maksaa vaan 14,90 €/kk (24kk). Soneralta puolestaan nopein 4G-netti (max 150Mbit/s) 19,90 €/kk (24kk).

    Noista nyt järkevin olis DNA:n 4G (halvin). Osaatteko sanoa pätkiikö nuo 4G:ta samalla lailla ku 3G mokkulatkin?

    Eli kannattaako ottaa tuollanen DSL 24/1Mbit/s kiinteä vai 4G (max 150 Mbit/s), jos haluaa sujuvaa ja varmaa netinkäyttöä?
     
  2. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Ilman muuta kiinteällä saa varmemman yhteyden, eikä ole paikkariippuvainen. DSL 24/1Mbit/s kiinteä näyttää videot nykimättä.
     

Share This Page