Elikkä minulla on noin vuoden vanha PS3 40GB malli ja nyt alkaa olla kovo täynnä. Etsin uutta kovalevyä mutta olen amatööri näissä asioissa, joten pyytäisin teitä suosittelemaan joitain laadukkaita vaihtoehtoja/malleja. (mieluiten 250GB-320GB)
Western Digitalin mallit ovat olleet tosi suosittuja kun on pleikkaan isompaa limppua alettu tunkee. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=27297 Tossa on toi "perusmalli", joka on luultavasti käytetyin PS3 kiintolevy. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=26868 Ja sitten on tämä "premium" versio, jossa siis tuplasti enemmän välimuistia ja nopeampi pyörimisnopeus. Jos ei tuo vajaan 20e ero tunnu missään niin kannattaa hankkia tuo parempi. Ero kuitenkin on varsin vaatimaton, asennukset yms. nopeutuvat muutamilla sekunneilla.
itselläni on tämä. Asennus on kaiken lisäksi lasten leikkiä, muistat vain pitää sen alkuperäisen kovon tallessa.
Kiitos paljon avustuksesta! Tilaan tämän WD Scorpio Black 2,5" 320GB SATA-II 7200RPM 16MB kovon luultavasti tällä viikolla mutta saa nähdä kuinka nopeasti se sieltä postiin kilahtaa, kun näytti tuota kysyntää olevan. Btw. mulla hajos ton PS3:en eka kovo pari kuukautta sen oston jälkeen, kun sattui pieni moka... Säilytin sitä epähuomiossa pari päivää joidenkin vanhojen tietokoneen kaiuttimien vieressä. Niiden kajareiden magneettisäteilyt pisti kovon paskaks =D No se meni kuiteski takuun piikkiin.
Tänään tuli toi kovalevy postissa ja koitin sitä jo laittaa pleikkariin sisälle mutta minulle tuli ongelmia hdd kehikon ruuvien suhteen. Ne olivat niin tiukassa, etten uskaltanut lujempaa vääntää, sillä pelkäsin niiden vääntyvän tai menevän rikki. =D Olisiko kellään mitään käytännöllisiä ohjeita/neuvoja noiden ruuvien irrottamiseen?
Leathermanin pihdeillä olen kuullut monesti lähtevän. Kokeile jollain hyvillä pihdeillä jos on, tai sitten vaan ruuvaat. Ne on tiukat ruuvit, mutta tuskin rikki menevät.
Itse asiassa mulla jo hajos yks ruuvi sisäpuolelta! =( Koitin jonkinlaisia ohutkärkisiä pihtejä mutta en onnistunut saamaan ruuvia edes liikahtamaan. Jos saan ne vielä joskus irti niin vaihdan ruuvit saman tien, sillä ne ovat sen verran huonolaatuisia, että olisi ikävä uudestaan ruveta semmoisten kanssa väsäämään.