Käytössäni on tällä hetkellä Steelseries 7h-headset(ilman usb:tä). Minulla on jimmsistä ostetun tietokoneen mukana tullut integroitu äänikortti. Puhuessani skypessä minulle valitetaan usein, että ääneni kuuluu liian hiljaa, vaikka mikrofoonin voimakkuudet ovat täysillä, niin windowsissa, kuin skypessä. Minulla oli Siberia V2-headset, joka toimi yhtä "huonosti" kuin nykyinen 7h. Olen kokeillut headsettiäni toisella täysin samanlaisella tietokoneella ja sama ongelma ilmeni. Käyttäessäni usb:llä varustettuja headsettejä, kuten esimerkiksi Steelserieksen Siberia v2 from blue editionia, muut kuulevat ääneni loistavasti. Olen katsellut tuota Asus Xonar DG-äänikorttia. Tietenkin jos parempia löytyy niin saa ilmoittaa kunhan se on kohtuu hintainen. Haluaisin tietää, että auttaako uusi äänikortti siihen, että mikrofooni kuuluisi lujempaa?
minulla on sama ongelma,äänikorttina on sound blaster audigy 2 ollu usb headsettiä,erillistä mikkiä,headsetin mikkiä,aina valitetaan että liian hiljaa
En hirveemmin käyttnyt mikkiä hiljattain, mutta muistelisin että noissa 3.5 jackin mikki asetuksissa olisi voimakkuuden lisäksi, "boost" -tehostus, jota olen itse jouduin lisäämään. Oletteko löytäneet sen ja vaikuttiko se mitenkään nauhoitettuun äänenvoimakkuutteen? -Asetuksista löytynee myös ruksi jonka avulla pystyy kuuntelemaan puhettaan itse ettei tarvitse vaivata muita asetusten asettamiseen. -USB mikistä en löytänyt mikki asetuksista vastaavaa johtunee siitä että siinä on oma ohjain ja näin tietää oman mikkinsä tarvitsemat tehot.
kaikki boostit,jne on tapissa,mutta itsellä ongelma ratkesi laittamalla clownfish päälle (skypessä toimiva äänenmuunnin/tekstin kääntäjä,jne) asetus voice changer-voices-pitch (manual),sen klikkaa,ja jättää 0.00 asetukseen (normaali äänesi) täten sain boostattua mikkini voimakkuuden niin korkeaksi,ettei minun tarvitse huutaa mikkiin,vaan pelkka hiljainen puhe riittää,
Toimiiko Clownfish muissa ohjelmissa? Ja auttaako uuden äänikortin osto mikrofonin voimakkuuteen ylipäätään?
clownfishin muista ohjelmien tukemisista en tiedä yhtäänkyllä,ja uusi äänikortti,laatu paranee luultavasti kuulo kuin puhepuolella,mutta nouseeko voimakkuus?ehkä,ekä ei tähän en osaa antaa kunnollista vastausta
Totanoin. Eikös se olisi järkevämpää selvittää eka onko vika tallennuslaiteessa vai kolmannessa ohjelmassa? Tuostasaan vaan nyt saan kuvan että tallennuslaite (äänikortti) toimii, mutta ohjelman äx kanssa on vain ongelmia. Koska ohjelma ei voi sitä ääntä mistään taikoa ellei tallennuslaite sitä tallenna.
Kokeilin juuri toista headsettiä ja kuului suunnilleen samalla voimakkuudella, kun taas parilla usb headsetillä mitä kokeilin, ääni kuului paljon selkeämmin ja lujempaa.
Niin kuuntelitko suoraan äänikortin omasta testistä vai kolmannen osapuolen ohjelmasta esim skype? Koska esim skype ei välttämättä jostain kivasta syystä nyt tue nykyistä äänikortinohjaintasi. USB headsetit tuo toisen ohjaimen, ne ei käytä äänikorttiasi.