Eli olen menossa ostamaan canon EOS450D-järjestelmäkameraa, tarvitsenko jotain vastavalosuojia tai vastaavia? Riittääkö pelkkä kitti+Laukku+muistikortti?
vastavalosuoja ei kyllä tullut objektiivin mukana, verkkokaupan myyjä ei kuitenkaan pitänyt sitä tarpeellisen lisävarusteena noin lyhyelle putkelle.
Outoa :S Canon ei näköjään jaa noita suojia noiden 'halvimpien' putkien kanssa. En nyt itse heti ymmärrä, mitä merkitystä on putken pituudella aurinkoa vasten kuvatessa.
Yksi kysymys vielä, kannattaako se vastavalosuoja pitää siinä kokoajan, eikö ole turha aina vähän välillä ottaa pois
No voihan sitä kokoajankin siinä pitää, mutta joskus siitä saattaa olla harmia salamaa käytettäessä (vastavalosuojan varjo kuvan alaosassa). Itse saan pidettyä kuljetuksen aikanakin suojaa vain isommassa kamerarepussa, pienemmässä laukussa se sopii kameraan vain toisinpäin. Sen veivaamisesta pois ja paikalleen on myös harmia, itse olen saanut vuoden käytön jälkeen vastavalosuojasta niin löysän että odotan kokoajan päivää jolloin se tippuu pois ja pitää alkaa kehitellä virityksiä sen "tiukentamiseksi"
Niin, tosiaan varmaan sitä pitäisi ottaa pois kuljetuksen ajaksi... Hakusessa ei ole mitään iso reppua Tosiaan, jos (ulkoisella) salamalla heijastaa valon katon kautta, tuleeko silti varjo?
Itse olen törmännyt tuohon vain rungon omaa salamaa käytettäessä. Sitä kun käyttää salamana niin suojan yläosa on suoraan salamavalon tiellä.