Tarvittas Ebay kokemusta!

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by DeLaRocha, Feb 7, 2006.

1. DeLaRocha

DeLaRocha Regular member

Trophy Points:
    26
    Elikkä kuinkas tää niinkun toimii? Vissiin aikalailla samanlailla kun huutokin, mutta onko mitään eroavaisuuksia? Mitä maksutapaa suositellaan? Eli mikä olisi turvallisin? Voiko maksutavalla ehkäistä sen että ei saakkaan tuotetta?

p.s. Soitin äsken Western Unionin Tampereen toimistoon ja kehu heti ettei kannata meidän kautta lähettää rahaa ulkomaille mikäli ei tunne vastaanottajaa ja henkilö jolta juuri olen ostamassa tavaraa tahtoo käyttää Western Unionia. [bold]Onko siis mitään varmaa tapaa saada tuote mikä on luvattu?[/bold]

edit:

Last edited: Feb 8, 2006
  2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Jos et pysty tapaamaan henkilöä kasvokkain niin ei ole mitään varmaa tapaa. Paypal:ia käyttäessä sinne voi kyllä tehdä ilmoituksen asiasta ja toivoa että rahat saa takaisin (mitään varmuutta tästäkään ei ole).

3. q-hub-op

q-hub-op Regular member

Trophy Points:
    26
    Annan vinkiksi että kannattaa ostaa power sellereiltä tai joilla on yli 95% positiivistä (100 kommentista eteen päin)

4. DeLaRocha

DeLaRocha Regular member

Trophy Points:
    26
    Entäs kun se kaveri ehdotti tämmöstä:

Look what I can do for you:-you will make the transfer to my location but not to my name(you will use your best friends name for example as receiver's name)so you can be sure that i will not pick up the money untill you get the product.So you make a deposit at western union and you will give me the transfer's details(SENDER NAME,RECEIVER NAME,MTCN) so i can
    check that the deposit was made.
    After i verify I will send you the product imediately and email you the tracking number from UPS. -only after you will receive the product and check it if it ok you will have to change the of the transfer to my name so i can collect my money.So untill you
    will have the product in your hands the money will be deposited on your best friend's nameat western union agent.

Kyseessä olisi siis edelleen kauppa Western Unionin kautta. Käsitinkö siis oikein että pistäisin rahat menemään annettuun osoitteeseen, mutta kaverini nimellä, jolloin hän ei pysty rahoja lunastamaan. Hän lähettää paketin tänne ja minä tarkistan sen ja muutan saajan nimen, jolloin hän pystyy nostamaan rahat. Onko tällainen edes mahdollista ja jos on niin toimiiko?

5. Clarity

Clarity Member

Trophy Points:
    11
    ostan aika paljon ebaysta ja kertaakaan ei ole huijattu. kyllä paypalilla kannattaa maksaa (hanki esim. sammon visa electron niin sillä saisit tehtyä paypal tili) kun sen saa myyjä heti ja menee paypalin kautta eikä myyjä voi siis ottaa suoraan sun "luottokortista". en voi sanoa että ebay on 100% varma, mutta ei huuto.netkään ole. pitää vaan päätellä myyjän palautteista että kannattaako ostaa vai ei.

6. DeLaRocha

DeLaRocha Regular member

Trophy Points:
    26
    Tääkin myyjä keltä olen ostamassa on saanut ainoastaan 4 palautetta, mutta nekin ovat kyllä positiivisia.

Niin, ja voisko joku vähän kertoa millälailla toi PayPal toimii?

edit:

Last edited: Feb 9, 2006
  7. DeLaRocha

DeLaRocha Regular member

Trophy Points:
    26
    Herätetään nyt tämäkin ketju taas henkiin. Mitä tarkottaa "Mint" kuvauksessa?

8. Bravi

Bravi Member

Trophy Points:
    11
    Ei tuo paypal ole niin varma ja turvallinen. Olen kahdessa tapauksessa menettänyt rahani, vaikkakin myyjät olivat "superluotettavia". Nettikaupoissa globaalisti ei mikään ole 100% turvallista. Lisäksi minulla on ollut vireillä puoli vuotta tapaus jossa tuote oli vahingoittunut saapuessaan, mutta myöskin vakuutettu. Näyttää tämäkin menevän reisille. Näitä ennen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, mutta kertahan se on ensimmäinenkin ja kolme kertaa on vain jo aivan liikaa..

9. DeLaRocha

DeLaRocha Regular member

Trophy Points:
    26
    Luottokortti olisi miltei kaikkesta luotettavin.

10. remedyer

remedyer Member

Trophy Points:
    11
    Paypalia käytettäessä on hyvät mahikset saada rahat takaisin. Paremmat kuin esim. eu-maksua käytettäessä. Ja mitä tulee tuotteen vahingoittumista kuljetuksen aikana - no tätähän sattuu itellankin palveluja käytettäessä. Vakuutukset on sitä varten. Itse olen ebayn kautta tilannut vaikka sun mitä,pääasiaasa HK:n päästä. ~60 kauppaa,eikä yhtään säryä taikka muutakaan epäselvyyttä..:D

Share This Page