Tilanne tämä: Loppukesästä 2007, ostin eräästä kodinkoneliikkeestä LG42"LC2D http://nordic.lge.com/fi/prodmodeld...1&modelCategoryId=0102&modelCodeDisplay=LC2D# töllön. Hintaa telkulla oli tarjouksessa 999€ ja ovh 1499€. Syksyn aikana huomasin taustavalon lisääntyneen, ja muodostavan häiritsevän "S"-mallisen jäljen koko ruudun poikki(Vas. yläreunasta oik. alareunaan). Marraskuun lopussa aloin hoitamaan korjausasiaa, soitin takuuhuolto-liikkeeseen josta tuumattiin, että laita s.postilla valokuvia ruudusta. Laitoin ne, kolmeen viikkoon ei mitään... Sitten laitoin uudestaan, ei taaskaan mitään. Viikolla 1 kävin huoltoliikkeessä ja sit alkoi tapahtumaan. TV haettiin 8.1.08, luvattiin (jos vikaa) seuraavalla viikolla takaisin. Noh, tuli viikko 3 ja loppupuolella soitin sinne. TV:ssä oli vikaa, uusi paneeli joudutttiin tilaamaan. Tiistaina 22.1.08 soiteltiin taas, paneeli oli tullu ja alkavat vaihtaa sitä. Tänään aamulla soi sitten puhelin, että paneeli onkin väärä ja mistään ei löydy sitä oikeaa. Huoltofirma alkoi tehä hyvityspyyntöä kodinkoneliikkeeseen. Ja sitten siihen mielenkiintoiseen hommaan: - ko. TV:tä ei enään valmisteta - ovat antamassa mulle näillä näkymin 999€ arvoista TV:tä, joka on siis aivan romua noissa 42":ssa. Sehän ei ole minun ongelmani, jos yritys myy tiettyä tuotetta -33% alella... Täytyyhän minun saada maksamani ja valitsemani laatuisen tuotteen tilalle täysin vastaava nykyinen malli! Ja muita juttuja; huollossa on mennyt ensi tiistaina jo kolme viikkoa(silloin tulee päätös hyvityshinnasta), kun kuluttaja-asiamies pitää kodinelektroniikassa kahta viikkoa kipurajana. Lisäksi vielä se, että olen JO marraskuun lopusta hoitanut asiaa! Ideoita? Apua? Mitä tahansa järkevää ideaa..? Ei viitsisi maksaa n. 500€:tä että saa saman tasoisen TV:n, minkä on jo aiemmin ostanut ja tuotevika rikkonut... Ei kuluttaja voi joutua maksumieheksi viallisesta tuotteesta, joka korjataan takuun piirin kuuluvan vian takia. Niin, ja kuluttaja-asiamies tuumasi että "hierokaa sen myyjäliikkeen kanssa"... Joo kiitti hirveästi! Että mitä suosittelisitte tilalle..? Kannataisko vaihtaa vähän pienempään(40") Full HD:hen suorilta, maksaisin väliä jonkin verran. Edellyttää tietty, että ne tarjoaa mulle 1500€ telkkua. Lisälaitteena PS3, eli pelikäyttöön sopivaa haen. Kiitos jo etukäteen neuvoista
olisko tässä hyviä vaihtoehtoja? tämä tai tämä tai tämä taitaisi korvata sen mun vanhan lc2d:n tai tämä
Asia kunnossa, sain huomattavasti arvokkaamman Full-HD töllön alle 300€:n välirahalla. Malli Samsung 40"M86