Eli pääasiassa olen etsimässä 37" telkkaria. LG:n 37LG3000 on syyhyttänyt kovasti mm. sen vuoksi, että sen saa verkkokaupasta naurettavan halvalla: 522,90€. Ja se on myös mielestäni hienon näköinen ja kuvanlaatukin kaupassa (ilmeisesti tehdassäädöillä) näytti melkoisen hyvältä. Mutta nyt kysyisin sellaista, että kannattaako ostaa hd-ready vai full-hd jos käyttötarkoitukset ovat seuraavat: television katselu, elokuvien katselu dvd soittimella, elokuvien katselu tietokoneen välityksellä sekä pelaaminen tietokoneen välityksellä. Blu-ray -soitinta en todennäköisesti tule hommaamaan, tässä vielä pariin vuoteen, elleivät hinnat tipu roimasti. Korkeintaan voisi tietokoneeseen blu-ray aseman hankkia tässä ehkä vuoden sisällä, kun eivät erityisen kalliita ole. Ainakin nyt tällä hetkellä halvin LUKEVA asema näyttäisi olevan vähän alle 100 euroa. Miltäköhän hd-ready telkulla näyttää 720p/1080i elokuvat? Entäs mikä olisi hyvä katseluetäisyys tuollaiselle 37" tai isommalle? Nykyiseen 28" putkitöllöön on tällähetkellä etäisyyttä n. 2,50 metriä.
Taitaa olla tuo hd ready just tuon 720p, eli 720p elokuvat näkyvät hyvin. 1080i elokuvat televisio/soitin joutuu skaalaamaan alas 720pksi ja kuvanlaatu saattaa laskea johtuen soittimesta (joka laadun skaalaa alas) tai television kuvan käsittelystä, en kuitenkaan usko että kuvan laatu tässä pahasti heikkenee.. Television ja normaali laatuisen kuvan katseluun HD-ready sopii paremmin, koska kuvaan ei tässä tapauksessa tarvitse lisätä niin paljon keinotekoisia pikseleitä kuin Full HD televisioon. (liika pikselimäärä on hieman haitaksi tätä ajatellen). Minusta tuon valinnan teet sinä, ajatellen omia tottumuksia.. Jos jotain televisio merkkiä tai mallia saa suositella, niin olen kokenut Sonyn Bravia mallit hyvin laadukkaiksi.
Itse olen kuullut kans paljon hyvää Sonyn töllöistä, mutta ovathan ne sitten kalliimpiakin kuin muut merkit. Mutta: laatu maksa, sitä sanotaan.